A vártnál sokkal alacsonyabb lett az infláció az eurózónában!
Csökkenésről tud beszámolni az American Express
Csökkenés
Csökkenő második negyedéves nyereségről számolt be az American Express multinacionális pénzügyi szolgáltató vállalat. A visszaesés oka döntően a kiélezett amerikai piaci verseny miatt megnövekedett költségek, az ügyféljutalmazásra költött összeg növekedése volt.
Az Interbrand márkaelemző tanácsadó cég 2016-os rangsora szerint a 25. legértékesebb márkanévvel rendelkező amerikai vállalat második negyedéves profitja 33 százalékkal, 1,33 milliárd dollárra csökkent, részvényenként 1,47 dollárt ért el a tavalyi év azonos időszakában jelentett 2,10 dollár után.
Az idei második negyedéves részvényenkénti profit azonban meghaladja az elemzői várakozások 1,43 dolláros átlagát. Az 1850-ben alapított vállalat második negyedéves, 8,31 milliárd dolláros bevétele szintén felülmúlja az elemzői előrejelzések átlagát.
Megszűnik az együttműködés
Múlt héten jelentették be, hogy a közeljövőben megszűnik az OTP Bank és az American Express közötti együttműködés, az OTP jövő év január 31-ig visszahívja a lakossági American Express (Amex) bankkártyáit, és azokat Mastercard Bónusz kártyákra cseréli.
[extracode type=”ad” id=”in_post”]
A magyar pénzpiacon csak az OTP-nek volt lakossági Amex-kártyája, ezzel a lakossági piacról kivonul az Amex. A magyarországi kártyapiacon a Mastercard, a Visa és az Amex közül az első kettő a meghatározó szereplő. A vállalati Amexet „saját kézben hagyja” az Amex, így a vállalati piaci szegmensben maradhatnak Magyarországon is az Amex kártyák.
Stagnáló eladások
Az Unilever azt közölte, hogy eladása éves szinten 5,5 százalékkal, 27,7 milliárd euróra emelkedett az idei év első hat hónapjában. Az első fél éves növekedés kizárólag az árazásnak köszönhető, az eladások volumene ugyanis stagnált. A menedzsment várakozása szerint azonban a második fél évben a forgalom volumene is emelkedik a vállalat új termékeinek bevezetése folytán.
A vállalat első fél éves nyeresége 22,4 százalékkal, 3,3 milliárd euróra nőtt éves összehasonlításban. Az első fél éves nyereség kedvező alakulásában főként a jégkrémekből, például a Magnumból származó bevétel emelkedése játszott szerepet. Az eredmények ismeretében a vállalat vezetése megerősítette, hogy erre az évre 3-5 százalékos eladásbővülést várnak.
A második legnagyobbak
A Unilever az amerikai Procter & Gamble után a világ második legnagyobb márkás fogyasztásicikk-gyártója. Magyarországon az Unilever Magyarország Kft. révén van jelen és több mint 1700 embert foglalkoztat.
Vezető élelmiszermárkái közé tartozik egyebek között a Flora, a Lipton és a Knorr, illetve a brit-holland cég gyártja a Dove, Axe és Domestos termékeket is. Az Unilever részvényárfolyama csütörtökön délelőtt fél tizenkettőkor 0,53 százalékos pluszban, 43,37 fonton állt a londoni tőzsdén.