2025 november 17
Zuhan a Porsche eladása – Kínában 26 százalékkal esett vissza a luxusautók iránti kereslet

Zuhan a Porsche eladása – Kínában 26 százalékkal esett vissza a luxusautók iránti kereslet

Visszaesett a Porsche globális értékesítése az idei első kilenc hónapban, miután a kínai eladások 26 százalékkal zuhantak. A német luxusautó-gyártó 212 509 járművet szállított le világszerte, ami 6 százalékos csökkenés az előző évhez képest. Ugyanakkor az elektromos modellek aránya már 35 százalék fölé emelkedett, ami a Porsche zöld átállásának gyorsulását és a prémium EV-piac iránti növekvő keresletet jelzi.

Gyengült a Porsche globális értékesítése az idei évben. Forrás: Unsplash

Visszaesett a Porsche globális értékesítése az idei első kilenc hónapban, miután a kínai piac 26 százalékos zuhanása rányomta bélyegét az eladásokra. A német luxusautó-gyártó 212 509 járművet adott el világszerte, ami 6 százalékos csökkenést jelent az előző évhez képest. Ugyanakkor az elektromos modellek aránya már meghaladta a 35 százalékot, ami a márka zöld átállásának gyorsulását mutatja – számolt be a vállalat eredményeiről a Reuters.

Kínában mélyrepülés, Észak-Amerikában növekedés

A Porsche Kínában 32 195 autót értékesített január és szeptember között, ami 26 százalékos visszaesés az egy évvel korábbihoz képest.
A cég közleménye szerint a gyengülő fogyasztói kereslet, a gazdasági bizonytalanság és a helyi elektromosautó-gyártók erős versenye állhat a háttérben.

Ezzel szemben Észak-Amerikában, a Porsche legnagyobb piacán, 5 százalékkal nőtt az eladás, 64 446 járműre, ami segített mérsékelni a globális csökkenést.
A vállalat szerint a tengerentúli piacokon „a kereslet stabil és prémiumszegmensben erős” maradt.

Elektromos áttörés az eladásnál és minden harmadik Porsche már zöld

Az év első kilenc hónapjában leszállított járművek 35,2 százaléka elektromos hajtású volt – ez 12,8 százalékponttal magasabb, mint tavaly ilyenkor.
A teljesen elektromos autók (BEV) aránya 23,1%, míg a plug-in hibrideké (PHEV) 12,1%.

A Macan volt továbbra is a legkelendőbb modell, 64 783 darabbal, amelyek több mint fele (36 250 jármű) tisztán elektromos hajtású.
Ez jól mutatja, hogy a Porsche stratégiája az elektromobilitás felé sikeresen halad – még egy csökkenő piaci környezetben is.

Európában gyengült a piac, a legjobban Németországban

Az európai piacokon (Németország nélkül) a Porsche 50 286 autót szállított le, ami 4 százalékos csökkenést jelentett.
Németországban ennél nagyobb, 16 százalékos visszaesést mértek (22 492 eladott jármű).
A gyengülő keresletet a cég részben az inflációval és a dráguló hitelezéssel, részben pedig az új modellek bevezetésének csúszásával magyarázta.

Stabil eredmény, erős elektromos jövőkép

A Porsche a kihívások ellenére továbbra is stabil szállítási számokat produkál, ami megfelel a vállalat várakozásainak – hangsúlyozta Matthias Becker, a Porsche AG értékesítési és marketingigazgatója.


A cég célja, hogy 2030-ra teljesen elektromos portfóliót kínáljon, és a jelenlegi trendek alapján ehhez minden korábbinál közelebb került.

Jelen írás kizárólag tájékoztatási célt szolgál. A cikkben megjelenő információk nyilvános és mindenki számára elérhető adatok alapján kerültek felhasználásra.

Címlapkép forrása: Unsplash

Oszlányi Gyöngyvér

Oszlányi Gyöngyvér



Oszlányi Gyöngyvér a Tőzsdefórum vezető szerkesztő-újságírója, ahol gazdasági témájú cikkeket ír, hírszerkesztéssel és címlapszerkesztéssel is foglalkozik. Korábban a Médiaworksnél dolgozott újságíróként, és megfordult a Világgazdaság, Magyar Nemzet, Bors, Ripost vagy Metropol oldalain. Tapasztalata kiterjed a gazdasági, kulturális, valamint közösségi hírek szerkesztésére, és szoros kapcsolatban áll a napi gazdasági eseményekkel.Fotósként rendszeresen jelentek meg a sajtóban képei. Rendszeresen vett részt sajtóeseményeken, ahol interjúkat, tudósításokat és beszámolókat készített, sőt videós anyagokat is forgatott, amelyek több milliós nézettséget értek el. Pályafutását művészeti menedzseri és újságírói diplomával kezdte, majd a József Attila Tudományegyetemen szerzett kommunikáció szakos diplomát. Két évig műsorvezetőként dolgozott filmes témájú podcasteken. Újságírói munkája előtt marketingmenedzserként dolgozott nemzetközi reklámügynökségeknél, ahol sikeres reklámkampányokat szervezett és PR területen szerzett tapasztalatokat. Ezen kívül dizájnerként és kulturális menedzserként is több projektben vett rész sikeresen. Gyöngyvér fiatal korában táncművészként dolgozott nemzetközi filmekben szerepelt és modern darabokban működött közre.

Iratkozz fel a hírlevelünkre!

Kapd meg a legújabb tőzsdei híreket, egyenesen az e-mail fiókodba.