Zuhan a Porsche eladása – Kínában 26 százalékkal esett vissza a luxusautók iránti kereslet
Visszaesett a Porsche globális értékesítése az idei első kilenc hónapban, miután a kínai eladások 26 százalékkal zuhantak. A német luxusautó-gyártó 212 509 járművet szállított le világszerte, ami 6 százalékos csökkenés az előző évhez képest. Ugyanakkor az elektromos modellek aránya már 35 százalék fölé emelkedett, ami a Porsche zöld átállásának gyorsulását és a prémium EV-piac iránti növekvő keresletet jelzi.

Gyengült a Porsche globális értékesítése az idei évben. Forrás: Unsplash
Visszaesett a Porsche globális értékesítése az idei első kilenc hónapban, miután a kínai piac 26 százalékos zuhanása rányomta bélyegét az eladásokra. A német luxusautó-gyártó 212 509 járművet adott el világszerte, ami 6 százalékos csökkenést jelent az előző évhez képest. Ugyanakkor az elektromos modellek aránya már meghaladta a 35 százalékot, ami a márka zöld átállásának gyorsulását mutatja – számolt be a vállalat eredményeiről a Reuters.
Kínában mélyrepülés, Észak-Amerikában növekedés
A Porsche Kínában 32 195 autót értékesített január és szeptember között, ami 26 százalékos visszaesés az egy évvel korábbihoz képest.
A cég közleménye szerint a gyengülő fogyasztói kereslet, a gazdasági bizonytalanság és a helyi elektromosautó-gyártók erős versenye állhat a háttérben.
Ezzel szemben Észak-Amerikában, a Porsche legnagyobb piacán, 5 százalékkal nőtt az eladás, 64 446 járműre, ami segített mérsékelni a globális csökkenést.
A vállalat szerint a tengerentúli piacokon „a kereslet stabil és prémiumszegmensben erős” maradt.
Elektromos áttörés az eladásnál és minden harmadik Porsche már zöld
Az év első kilenc hónapjában leszállított járművek 35,2 százaléka elektromos hajtású volt – ez 12,8 százalékponttal magasabb, mint tavaly ilyenkor.
A teljesen elektromos autók (BEV) aránya 23,1%, míg a plug-in hibrideké (PHEV) 12,1%.
A Macan volt továbbra is a legkelendőbb modell, 64 783 darabbal, amelyek több mint fele (36 250 jármű) tisztán elektromos hajtású.
Ez jól mutatja, hogy a Porsche stratégiája az elektromobilitás felé sikeresen halad – még egy csökkenő piaci környezetben is.
Európában gyengült a piac, a legjobban Németországban
Az európai piacokon (Németország nélkül) a Porsche 50 286 autót szállított le, ami 4 százalékos csökkenést jelentett.
Németországban ennél nagyobb, 16 százalékos visszaesést mértek (22 492 eladott jármű).
A gyengülő keresletet a cég részben az inflációval és a dráguló hitelezéssel, részben pedig az új modellek bevezetésének csúszásával magyarázta.
Stabil eredmény, erős elektromos jövőkép
A Porsche a kihívások ellenére továbbra is stabil szállítási számokat produkál, ami megfelel a vállalat várakozásainak – hangsúlyozta Matthias Becker, a Porsche AG értékesítési és marketingigazgatója.
A cég célja, hogy 2030-ra teljesen elektromos portfóliót kínáljon, és a jelenlegi trendek alapján ehhez minden korábbinál közelebb került.
Jelen írás kizárólag tájékoztatási célt szolgál. A cikkben megjelenő információk nyilvános és mindenki számára elérhető adatok alapján kerültek felhasználásra.
Címlapkép forrása: Unsplash