2025 november 17
Új korszak az autógyártásban – Zsolnán indult a KIA EV4 gyártása, 108 millió eurós beruházással

Új korszak az autógyártásban – Zsolnán indult a KIA EV4 gyártása, 108 millió eurós beruházással

A KIA megkezdte az új EV4 elektromos autó gyártását szlovákiai központjában. A zsolnai üzem az európai elektromobilitás egyik zászlóshajójává válhat, miközben a márka 2030-ra elérné, hogy minden második eladott járműve elektrifikált legyen.

A KIA 108 millió eurós beruházással elindította az EV4 elektromos autó gyártását Zsolnán. Forrás: KIA (illusztráció)

Új elektromos korszak indul Zsolnán és elindult az EV4 gyártása

A KIA új fejezetet nyitott az európai elektromobilitásban. Megkezdte a tiszta elektromos EV4 modell gyártását a szlovákiai Zsolnán. A dél-koreai autógyártó 108 millió eurós beruházással korszerűsítette európai főhadiszállását, amely most teljes mértékben felkészült a C szegmensbe pozicionált elektromos modell előállítására.
Az új modellből évente 50 ezer darabot terveznek gyártani, ezzel tovább erősítve a KIA pozícióját az európai elektromosautó-piacon – számolt be az eredményről az autóvállalat közleményében.

Zsolnán található a KIA európai szíve

A zsolnai gyár, a KIA európai központja 2006-ban kezdte meg működését, és azóta a márka fejlődésének kulcspontjává vált a kontinensen. Itt készült a Ceed első generációja, az a modell, amelyet kifejezetten az európai vásárlók igényeire szabtak, és a KIA ikonikus 7 éves garanciájának bevezetésével egy időben lépett piacra.
A Ceed hatalmas sikert aratott, és megalapozta a márka hírnevét a kontinensen. A gyárban azóta nyolc különböző modellt gyártanak párhuzamosan, köztük a Ceed-család teljes választékát (Ceed, Ceed GT, Ceed SW, ProCeed, XCeed), valamint a Sportage utolsó három generációját.

A gyár története önmagában is sikertörténet. Az autógyár futószalagjáról 2012-ben gördült le az egymilliomodik autó. Azóta háromévente egymillióval nőtt a termelés. Ma már a négymilliomodik jármű is elkészült.

A gyár 7,5 kilométer hosszú gyártósorán évente 350 ezer autó és 540 ezer motor készül. A termelés 83 országba jut el, a legtöbb modell az Egyesült Királyságba kerül, míg Magyarországra is innen érkezik a legtöbb KIA.

Suk-Bong Kim, a KIA Slovakia elnöke szerint:

A zsolnai üzem évek óta kimagasló minőségével, hatékonyságával és biztonságos működésével tűnik ki. A KIA európai sikereiben ez kulcsszerepet játszik.”

Új korszak idult a KIA életében az EV4 és az EV2 érkezése

Az új EV4 gyártása az elektromos átállás kulcsfontosságú lépése. A modell kifejezetten az európai igényekre fejlesztett, teljesen elektromos jármű, amely a márka új design- és technológiai irányát képviseli.
A KIA már bejelentette, hogy 2026 elején egy újabb modellt, az EV2 városi kisautót is Zsolnán fogja gyártani. A vállalat célja, hogy 2030-ra az értékesítéseinek fele elektrifikált jármű legyen.

Erős magyar piac és növekvő kereslet

A KIA Hungary elnöke, Nagy Norbert, korábban elmondta, hogy 2025-re 900–950 elektromos autó forgalomba helyezésével számolnak. A hibridekkel együtt pedig 1 200 – 1 300 jármű értékesítése várható az elkövetkező időszakban.
A belső égésű motoros modellekkel együtt a márka éves eladása 7 500 – 7 600 autó között lehet, ami 6–7 százalékos piaci részesedést biztosít a magyarországi újautó-piacon.

Jelen írás kizárólag tájékoztatási célt szolgál. A cikkben megjelenő információk nyilvános és mindenki számára elérhető adatok alapján kerültek felhasználásra.

Címlapkép forrása: KIA

Oszlányi Gyöngyvér

Oszlányi Gyöngyvér



Oszlányi Gyöngyvér a Tőzsdefórum vezető szerkesztő-újságírója, ahol gazdasági témájú cikkeket ír, hírszerkesztéssel és címlapszerkesztéssel is foglalkozik. Korábban a Médiaworksnél dolgozott újságíróként, és megfordult a Világgazdaság, Magyar Nemzet, Bors, Ripost vagy Metropol oldalain. Tapasztalata kiterjed a gazdasági, kulturális, valamint közösségi hírek szerkesztésére, és szoros kapcsolatban áll a napi gazdasági eseményekkel.Fotósként rendszeresen jelentek meg a sajtóban képei. Rendszeresen vett részt sajtóeseményeken, ahol interjúkat, tudósításokat és beszámolókat készített, sőt videós anyagokat is forgatott, amelyek több milliós nézettséget értek el. Pályafutását művészeti menedzseri és újságírói diplomával kezdte, majd a József Attila Tudományegyetemen szerzett kommunikáció szakos diplomát. Két évig műsorvezetőként dolgozott filmes témájú podcasteken. Újságírói munkája előtt marketingmenedzserként dolgozott nemzetközi reklámügynökségeknél, ahol sikeres reklámkampányokat szervezett és PR területen szerzett tapasztalatokat. Ezen kívül dizájnerként és kulturális menedzserként is több projektben vett rész sikeresen. Gyöngyvér fiatal korában táncművészként dolgozott nemzetközi filmekben szerepelt és modern darabokban működött közre.

Iratkozz fel a hírlevelünkre!

Kapd meg a legújabb tőzsdei híreket, egyenesen az e-mail fiókodba.