Nehéz gazdasági helyzetre racionalitás
Akárhogy is nézzük, sajnos egészen biztosan kijelenthető, hogy nem a 7 bő esztendő időszakában van a világgazdaság, és így Magyarország gazdasága sem. Az inflációt az eget verdesi, és egyre inkább tarthatunk a tartósabb gazdasági visszaeséstől, a recessziótól is. Ha utóbbit el is kerüljük, akkor sem leszünk még könnyű helyzetben; az emelkedő árak szinte mindenkinek feladják a leckét. A rezsicsökkentés módosítása kapcsán is ezernyi tippet olvashatunk arról, hogy hogyan lehet a leginkább érdemes spórolni a havonta rendületlenül érkező számlákon.
Nemcsak ezekkel érdemes azonban küzdeni az elszaladó árak ellen. A legjobb módszer nem más, mint a racionalitás, amellyel már önmagában sokat spórolhatunk, vagy éppen nyerhetünk. Egy áruházlánc saját márkás, 100 %-os narancsléje, és egy ismert márka 100 %-os narancsléje között mi a különbség? Vagy ha van, honnan tudjuk, hogy mi az és melyik irányba van? Egy különbség biztos van, méghozzá az ár, utóbbi akár 3-szor is több pénzbe kerülhet. De ugyanígy érdemes megcsinálni egy szendvicset magunkat 200 forintból, mint venni 700 forintért. És ha már befektetés: ha van két állampapír, amelyek közül az egyik több kamatot fizet ugyanolyan jellemzőkkel, akkor azt kellene válasszuk. Spórolni és pluszt pénzt keresni tehát egyáltalán nem csupán az életszínvonal visszafogásával lehet; a tudatosság néha mindennél többet ér.