2024 december 23

Visszakapták az utasokat – de hol vannak a gépek?

A JetBlue Airways kedden közölte, hogy 29 repülőgépet kellett volna kapnia az Airbustól jövőre, de csak 22-t fog kapni. „Azt hiszem, mindannyian tisztában vagyunk azzal, hogy a munkaerő és az ellátási lánc okozta felfutási kihívásokkal küzdenek” – mondta Ursula Hurley, a JetBlue pénzügyi igazgatója a New York-i székhelyű légitársaság negyedéves telefonbeszélgetésén. „Kéz a kézben dolgozunk velük, hogy ezeket kezeljük.”

Múlt héten az American Airlines pénzügyi igazgatója elmondta, hogy a légitársaság várhatóan 19 Boeing 737 Max 8-as repülőgépet vehet át 2023-ban, szemben a korábban a gyártó iránymutatása alapján várt 27-gyel. A pilótahiánnyal együtt a problémák még nehezebbé tehetik a fapados légitársaságok életét.

A Boeing vezetői és legfőbb riválisa, az Airbus vezetői az elmúlt hónapokban azt mondták, hogy az ellátási lánc problémái és a munkaerőhiány megakadályozta a vállalatokat abban, hogy a légi közlekedés fellendülésének megfelelően növeljék a termelést. A Boeing és az Airbus szerdán, illetve pénteken számol be eredményeiről. „Továbbra is szorosan együttműködünk a beszállítókkal az iparági kihívások kezelése, a termelés stabilizálása és a vevőkkel szembeni kötelezettségvállalásaink teljesítése érdekében” – mondta a Boeing.

A problémák a gyártók beszállítóinál, például a hajtóműgyártóknál is éreztetik hatásukat. „Miközben számos intézkedésen dolgozunk minden üzletágunkban nap mint nap, hogy enyhítsük az ellátási lánc megszorításainak és a munkaerő rendelkezésre állásának hatásait … arra számítunk, hogy ezek a nyomások a jövő évben is fennmaradnak” – mondta a Raytheon Technologies pénzügyi igazgatója a vállalat keddi negyedéves eredménybeszámolóján. A Raytheon Pratt & Whitney hajtóművei a Boeing és az Airbus repülőgépein is repülnek, Collins Aerospace egysége pedig mindkét gyártónak szállít.

Forrás: https://www.cnbc.com/2022/10/25/airlines-have-the-passengers-now-they-need-the-planes.html