2025 május 24

Úgy stresszelünk a lassú neten, mint egy matekvizsgán

Nő a pulzusunk

Az Ericsson Mobilitási Jelentésének ma megjelent mobil világkongresszusi kiadása bemutatja a hálózati teljesítmény ingadozásának az okostelefon-használókra gyakorolt hatását, valamint azt, hogy a felhasználóknak milyen véleményük alakul ki a mobil szolgáltatókról és a digitális tartalomszolgáltatókról.

Az okostelefonokkal kapcsolatos különböző élményekre adott emocionális válaszokat többek között pulzusmérőkkel és szemmozgás-követő berendezésekkel elemezték. A weboldalak és a videók késleltetett betöltése időhiány esetén átlag 38 %-kal növelte a mobilfelhasználók pulzusát. A videostreaming folyamat hat másodperces késleltetése a stresszfaktor háromszoros növekedését okozta.

Összehasonlításképpen, ekkora stresszt okoz egy matematikavizsga elvégzése vagy egy horrorfilm megnézése, és nagyobb, mint amelyet egy virtuális szakadék szélén állva érez az ember. A videó elindulása után egyetlen megállás is további drámai növekedést okoz a stressz-szintben.

Kihat a szolgáltatók megítélésére

A tanulmányban egy mobil szolgáltató nettó népszerűségi mutatója (NPS) jelentősen, 4,5 százalékkal nőtt a késleltetésmentes élmény hatására. Ugyanilyen eredmény adódott az emocionális hatások neurális hálózat alapú motivációs index segítségével történt mérése során.

[extracode type=”ad” id=”in_post”]

Az mobil szolgáltató népszerűsége azonban már a tartalombetöltési és pufferelési idő mérsékelt növekedése esetén is átlag négy százalékponttal csökkent. Érdekes módon a mérsékelt késések kétszeresen is negatívan érintették a mobiloperátorokat: csökkent a márkájuk iránti érdeklődés, és egyben nőtt a versenytársak márkái iránti affinitás.

Egyre többet mobilozunk

A fenti kutatás már csak azért is fontos, mert rohamosan nő a mobilinternet népszerűsége. A globális mobiladat-forgalom 65 százalékkal több lett 2014 negyedik negyedéve és 2015 negyedik negyedéve között. A videózás után rögtön a közösségi oldalak következnek a mobilforgalom-növekedés okainak listáján. A közösségimédia-oldalak forgalma előrejelzések szerint a következő hat évben tizenkétszer akkora lesz, mint az elmúlt 6 évben volt.

A mobilelőfizetések száma 2015 negyedik negyedévében 68 millióval nőtt. Ebből a legtöbb Indiában (21 millió), ezután jön Kína (6 millió), USA (5 millió), Myanmar (5 millió) és Nigéria (3 millió), és ezzel elérte a 100%-os penetrációt 7,3 milliárddal – a mobilelőfizetések száma tehát egyezik a Föld lakosságával. Világszerte egy milliárd LTE-előfizetés van, amelyhez 160 millió adódott hozzá 2015 negyedik negyedévében.