2024 október 04

Tovább nőttek a Burger King eladásai

Főleg az USA-ban nyereségesek

A Burger King eladásai 4,0 százalékkal nőttek a második negyedévben az előző évihez képest. Ez felülmúlta az előzetesen jelzett 2,7 százalékos növekedést. A főleg Kanadában működő Tim Hortons (Kanada legnagyobb kávézólánca) eladásai ugyanezen időszakban 0,8 százalékos bővülést mutattak.

A Burger King eladásai különösen az Egyesült Államokban emelkedtek az április-júniusi időszakban. Az anyacég adózott eredménye részvényenként az előzetesen várt 45 centnél magasabbra, 51 centre emelkedett, míg teljes árbevétele az előző évinél 9 százalékkal több, 1,13 milliárd dollár volt a második negyedévben.

A Restaurant Brands International Inc. több mint 23 ezer étteremmel rendelkezik a világ több mint 100 országában. A Burger King és a Tim Hortons mellett a Popeyes márkanév is a Restaurant Brands Internationalhez tartozik. A vállalat szerdán azt is bejelentette, hogy Spanyolországban is beindítják a Tim Hortons láncot.

Az MPS megválna leánybankjaitól

A súlyos válsággal küzdő  Monte dei Paschi di Siena (MPS) talpra állítására indított program keretében a bank áruba bocsátja belgiumi és franciaországi leánybankjait.

[extracode type=”ad” id=”in_post”]

A belga és francia érdekeltségek 128 bankfiókot működtetnek, és főleg lakossági banki tevékenységet folytatnak. Értesülések szerint a francia posta komoly érdeklődést mutat. Az MPS a világ legrégebben, 1472 óta folyamatosan működő bankja, Olaszország harmadik legnagyobb pénzintézete.

A nem teljesítő hitelek miatt súlyos válságba került banknak az olasz állam az Európai Bizottság jóváhagyásával 5,4 milliárd eurót folyósít, és cserébe megszerzi a részvények 70 százalékát. Az MPS tavaly decemberben megpróbált 5 milliárd eurót szerezni a nemzetközi tőkepiacon, a tőkebevonás azonban meghiúsult.