Rendeződött az újabb Apple-ügy, nem érte kár az ügyfeleket
A bankok, a Magyar Bankszövetség és az MNB gyors erőfeszítései nyomán sikerült megnyugtató módon elszámolni az ügyfeleknek duplán jelzett – ám a valóságban le nem vont – tranzakciókat, amely az Apple alkalmazásboltjának zavara miatt állt elő. A cég magyarországi ügyfeleit nem érte kár, ha valaki mégis eltérést talál bankszámláján, célszerű azt jelezni bankjának – hívta fel a figyelmet hétfői közleményében a Magyar Nemzeti Bank (MNB).
Szeptember 30-án az Apple alkalmazásboltja ismételten zárolt (befoglalt) olyan tételeket az ügyfelek bankszámláin, amelyek kapcsán az ügyfelek eredetileg korábban kezdeményeztek – különböző előfizetésekhez kapcsolódó – tranzakciókat, ám azok terheit ténylegesen még nem vonták le. A korábban beragadt, illetve a megismételt foglalásokról számos ügyfél külön-külön értesítést kapott bankjától. Így azt hihették, hogy egyetlen tranzakció alapján duplán vontak le tőlük összegeket, pedig valójában egyáltalán nem történt pénzügyi teljesítés – ismertette az MNB.
Hozzátették, hogy az Apple Store szeptember 30-i éjszakai technikai hibája miatt keletkezett probléma több százezer hazai banki tranzakciót érintett, ám a magyar bankok – az MNB-vel szoros együttműködésben – a nyári Apple technológiai hiba esetének tapasztalatait is beépítve gyorsan tudtak fellépni, és intézkedni arról, hogy a tényleges terhelés csak egyszer történjen meg mindenki számláján.
A jegybank tájékoztatása szerint az Apple-tól kapott digitális adatok alapján a hazai hitelintézetek október 3-ig elszámolták és rendezték az ügyfelek megbízásait. Ennek köszönhetően minden magyarországi ügyféltől ténylegesen csak egyszer vonták le a kezdeményezett tranzakciók költségeit. Az érintett ügyfelek számlatörténetükben digitálisan (mobil- vagy internetbankjukban), illetve telefonon vagy személyesen tudják ezt ellenőrizni. Ha esetleg mégis eltérést tapasztalnának, azt célszerű jelezni bankjukban. Az Apple hibája Magyarország mellett még 20 állam ügyfeleit érintette.