Kínában jelentősen lassult a külföldi mobiltelefonok eladásnövekedése
Kínában 2,7 százalékkal nőttek a külföldi márkájú okostelefonok, köztük az Apple Inc. iPhone-jának eladásai júliusban éves szinten. Ez jelentős lassulás a júniusi éves 10,9 százalékos bővülés után.
A kínai Ipari és Információtechnológiai Minisztérium tudományos központja, az Informatikai és Kommunikációs Kutatóintézet (CAICT) adatai szerint júliusban 2,38 millió külföldi márkájú telefont értékesítettek Kínában, ami kevesebb a júniusi 2,87 milliónál, de több a tavaly júniusi 2,315 milliónál. Összesen 24,2 millió okostelefont adtak el júliusban, 30,5 százalékkal többet az egy évvel korábbinál. A Canalys szingapúri piackutató cég számításai szerint az idei második negyedévben éves összevetésben 10 százalékkal, több mint 70 millióra nőtt Kínában az okostelefon-kiszállítás.
Az idei második negyedévben fordult elő először, hogy az öt legnagyobb kiszállító között nem szerepelt az Apple. Ugyancsak nem volt még példa arra, hogy mind az öt legfőbb szállító kínai legyen. A piacvezető a vivo márka volt. Éves szinten 15 százalékkal, 13,1 millióra növelte okostelefon-kiszállításait és ezzel 19 százalékos piaci részesedést szerzett. Az OPPO 16 százalékos részesedéssel a második helyet szerezte meg annak ellenére, hogy kiszállításai 1 százalékkal, 11,3 millióra csökkentek. Harmadik lett a Honor, piaci részesedése 15 százalék volt, kiszállításai 4 százalékkal, 10,7 millióra emelkedtek.
A negyedik Huawei piaci részesedése ugyancsak 15 százalék, kiszállított készülékeinek száma 41 százalékkal, 10,6 millióra ugrott. Az ötös lista végén a Xiaomi állt, a második negyedévben a piaci részesedése 14 százalék volt, kiszállítása 17 százalékkal, 10 millióra nőtt. Az ötös listáról először kiszoruló Apple a hatodik lett a szállításai alapján, piaci részesedése 14 százalék volt, kiszállított készülékeinek száma 2 százalékkal csökkent.
Képek forrása: Shutterstock