Szerdán már lehet kereskedni a Ferrari-papírokkal
A jelszó RACE
A Fiat Chrysler (FCA), a Ferrari tulajdonosa múlt hétfőn jelentette be, hogy részvényenként 48-52 dolláros áron vezetik be a patinás sportkocsigyár részvényeit a New York-i tőzsdére. Az erős érdeklődésre való tekintettel az ársáv felső határán, 52 dollárban állapították meg kedden a kibocsátási árat, amivel csaknem 10 milliárd dollárra értékelik a patinás autógyárat.
Összesen 17,1 millió részvényt dobnak piacra, ami a Ferrari tőkéje 9 százalékának felel meg. A további egy százalékot megtestesítő 1,7 millió részvény megvételére a kibocsátásban részt vevő bankok kaptak opciót. Az FCA tulajdoni hányada így 90 százalékról 80-ra csökken, a maradék 10 százalék pedig továbbra is Piero Ferrarinak, a cégalapító Enzo Ferrari fiának a kezében marad.
[extracode type=”ad” id=”in_post”]
A Ferrari kódja a RACE (verseny) lesz a New York-i tőzsdén, szimbolizálva a gyár Forma-1-es szereplését. Szerdán a Fiat Chrysler vezetői, Sergio Marchionne, John Elkann elnök, valamint Alessandro Gili, a Ferrari pénzügyi igazgatója nyitja meg a kereskedést a New York-i tőzsdén.
Ezeket nem árt tudni a Ferrariról
Íme 7 dolog, amit nem árt tudni a Ferrari-ról az IPO előtt.
Túlértékelt a részvény?
A KBC Equitas értékpapír-kereskedési cég elemzésében rámutatott: az előzetes várakozások szerint továbbra is hatalmas lehet a kereslet, ami az alacsony részvényszámmal párosulva jócskán felhajthatja az árfolyamot. Ennek ellenére nem árt óvatosnak lenni, mert a vállalat jövőbeli teljesítménye nem feltétlenül indokolja a Ferrari 10 milliárd dollárt közelítő piaci értékét.
A KBC Equitas számításaink szerint a Ferrari 14,6-szoros 2015-ös előretekintő EV/EBITDA mutatóval rendelkezik a luxusipar átlagos 10-11-szeres értékeltségével szemben. A cég jövőbeli kilátásaira alapozott DCF-modell szerint a részvény értéke 48,5 dollárra tehető. A Ferrari önállósításával az FCA egyrészt el akarja különíteni a nagy presztízsű márkát a konszern tömegtermékeitől, másrészt a bevételből támogatni akarja az Alfa Romeo, a Maserati és a Jeep márka felfuttatását.
A Ferrari szándékosan korlátozza autógyártását, jelenleg évi 7 ezer darabban, de azt tervezi, hogy 2019-re 30 százalékkal, 9 ezerre emeli ezt a számot. A Ferrari kilenc modellt gyárt, ezek közül a legolcsóbb is 200 ezer dollárba kerül. Bevétele az idei harmadik negyedévben 720-730 millió euró, nyeresége pedig 210-215 millió euró körül alakult.