Szárnyal a Prada, de nem ott, ahol várnánk – A Miu Miu viszi a hátán a cégcsoportot
A Prada ismét erős negyedévet zárt. Bevétele 6,3 százalékkal nőtt, elsősorban a Miu Miu márka elképesztő, 41 százalékos szárnyalásának köszönhetően. Bár a kínai piac lassulása még érződik, a cég szerint a nehezén már túl vannak és a Versace felvásárlásával új korszak kezdődhet az olasz luxusóriásnál.

A Versace felvásárlásával új korszak kezdődhet az olasz Prada luxusóriásnál. Forrás: Unsplash
A Miu Miu megmentette a Pradát, erősödik a luxuspiac
A Prada Group 2025 első kilenc hónapjában 6,3 százalékkal, 4,07 milliárd euróra növelte bevételét, árfolyamhatások nélkül pedig közel 9 százalékos növekedést ért el Bár a Prada névadó márkája némileg visszaesett, a Miu Miu szinte berobbant a piacra, 41 százalékos ugrást produkálva. A vállalat szerint Kína legnehezebb időszaka már mögöttük van, de a pandémia előtti aranykor aligha tér vissza – közölte csütörtökön az olasz luxusmárka eredményét a Reuters.
A Miu Miu szárnyal, a Prada viszont lassul
A cégcsoport kiskereskedelmi árbevétele a jelentés szerint 6,4 százalékkal, 3,65 milliárd euróra emelkedett. A márkák teljesítménye között azonban óriási különbségek vannak.
A Prada eladásai 2 százalékkal, 2,43 milliárd euróra estek vissza. A Miu Miu márka 41 százalékos növekedéssel 1,18 milliárd eurót ért el.
Ez azt jelenti, hogy a fiatalabb, merészebb stílusú Miu Miu a cég valódi növekedési motorjává vált, különösen a divattrendek megújulására vágyó ázsiai és európai vásárlók körében.

A Miu Miu márka 41 százalékos szárnyalása megmentette a Prada bevételét. Forrás: Miu Miu
Kína bevételi mérlege újra pozitív
A vállalat 10 százalékos növekedést ért el az ázsiai–csendes-óceáni térségben, és a harmadik negyedévben „némi javulást” tapasztalt Kínában.
Andrea Guerra vezérigazgató szerint:
„A legrosszabb már mögöttünk van, de az elmúlt évtized dicsőséges napjai nem fognak visszatérni.”
A Bain & Company elemzése alapján 2017 és 2021 között a kínai luxuspiac megháromszorozódott, de a gazdasági lassulás, a fiatal fogyasztók elfordulása és az árérzékenység miatt az iparág most új korszakba lép.
A növekedés régiók szerint
A Prada forgalma régiónként is szépen alakult. A legerősebb eredményt továbbra is a Közel-Kelet hozta. Amerikai is megtartotta a második helyet a vállalatnál. Európa és Japán hozta a leggyengébb teljesítményt.
-
Ázsia és Csendes-óceán: +7 százalék, 1,22 milliárd euró
-
Európa: +4 százalék, 1,14 milliárd euró
-
Amerika: +11 százalék, 637 millió euró
-
Közel-Kelet: +18 százalék, 182 millió euró
-
Japán: +2 százalék, 474 millió euró
A divatház jelenleg több mint 600 üzletet működtet 70 országban, 25 gyárában pedig 15 500 embernek ad munkát.
Versace-felvásárlás, új korszak kezdete
A cég 2025-ben 1,38 milliárd dollárért megvásárolta a Versace-t a Capri Holdingstól, ezzel két ikonikus olasz márka került egy kézbe. A tranzakció lezárása hamarosan megtörténhet, a Prada vezetése a következő két héten belül várja a végső jóváhagyást.
Ez a lépés új korszakot nyit a vállalat életében, amely így még erősebb pozíciót szerezhet a 400 milliárd dolláros globális luxuspiacon.
Hogyan tudja követni az új trendeket a luxuspiac?
A Prada esete jól mutatja, hogy a luxusipar alkalmazkodik a változó fogyasztói trendekhez. A fiatalos és dinamikus márkák mint például a Miu Miu robbanásszerű növekedést produkáltak. a klasszikus brandek viszon nem tudnak erőre kapni és többségük stagnál.
Guerra szerint a következő években a cél a fenntartható, de nem látványos növekedés különösen a kínai és amerikai piacokon.
Jelen írás kizárólag tájékoztatási célt szolgál. A cikkben megjelenő információk nyilvános és mindenki számára elérhető adatok alapján kerültek felhasználásra.
Címlapkép forrása: Unsplash (illusztráció)