2024 április 24

Nő az igény az online banki szolgáltatásokra

Magyarországon az emberek döntő többsége egyre ritkábban keresi fel bankját személyesen (78%). A lakosság fele inkább kezeli interneten pénzügyeit, mint személyesen. A hazai válaszadók azonban egyelőre a régiós átlagnál kevésbé bíznak a fiókhálózattal nem rendelkező pénzintézetekben, és csak akkor váltanának alternatív szolgáltatókra, ha azok számukra megfelelő terméket kínálnának. Ilyen esetben leginkább technológiai (35%) és e-kereskedelmi céget (26%) választanának.

„A pénzügyi piacon újonnan megjelenő globális szereplők hatalmas ügyfélbázisukkal, egymásra épülő szolgáltatásaikkal új szintre emelik a versenyt. A technológiai cégek dolgát nem nehezítik komplex kockázatkezelési és compliance rendszerek, így a bankok legjövedelmezőbb szolgáltatásaival szemben tudnak vonzó alternatívát kínálni az embereknek” – emelte ki Demeter Ákos, az EY Tanácsadási Üzletágának Partnere. „Erre a kihívásra innovációval, üzleti folyamataik és ügyfélmenedzsmentjük fejlesztésével kell reagálniuk a magyar pénzintézeteknek, amihez komoly tanácsadói háttérre lesz szükségük” – tette hozzá a szakértő.

A magyar lakosság közel kétharmada egyelőre elkötelezett választott bankja mellett. Leginkább a pénzüket, valamint a személyes és financiális adataikat érzik biztonságban a pénzintézeteknél. Tízből kilenc válaszadó ezért a jövőben is ajánlaná bankját ismerőseinek.

„A megkérdezettek – Magyarországon és a régióban is – egyelőre azért nem váltanak alternatív online pénzügyi szolgáltatóra, mert a váltás folyamatát túl bonyolultnak érzik, emellett az a véleményük, hogy az olyan komplex termékekhez, mint például a jelzáloghitel, hagyományos bankra van szükség” – hangsúlyozta Demeter Ákos.

A jövőben ez a trend azonban megváltozhat, hiszen a magyarok többsége szerint (53%) a következő években eljön az az idő, amikor már nem lesz szüksége a hagyományos bankok szolgáltatásaira.