Nagyon jól teljesítettek a fapadosok
A sztrájk ellenére jól mentek
A német Lufthansa-csoport (Lufthansa, Swiss, Austrian, Germawings) 6,7 százalékkal növelte értékesített utaskilométereinek számát, utasforgalmuk pedig 3,5 százalékkal 10,2 millióra emelkedett tavaly szeptemberhez képest. A Lufthansát szeptemberben több sztrájk is érintette, ennek ellenére értek el jobb eredményt, mint tavaly, csak a járataik száma csökkent 1,6 százalékkal.
Az év eddigi részében összesen 81,1 millió utast szállítottak, 1,7 százalékkal többet, járataik átlagos töltöttsége 0,3 százalékpontot emelkedve 80,6 százalékon állt.
Nagyot ment a Vueling
Az International Airlines Group (IAG) érdekeltségébe tartozó British Airways, Iberia és diszkont Vueling 11 százalékkal 7,4 millióra növelte utasainak számát szeptemberben a tavalyi év szeptemberéhez képest, értékesített utaskilométerük 8,5 százalékkal nőtt, a kapacitások hasonló mértékű emelkedése miatt viszont töltöttségük csak 0,1 százalékponttal javult 84,4 százalékra.
A január-szeptemberi időszakban 58,9 millió utasa volt a három légitársaságnak, 8,6 százalékkal több, mint az elmúlt év hasonló időszakában, de a járatok töltöttségi mutatója 0,6 százalékpontos csökkenéssel 80,7 százalék volt. A legnagyobb bővülésről a diszkont Vueling számolt be, a cég 26 százalékkal növelte értékesített utaskilométereit szeptemberben az előző év szeptemberéhez képest.
Megszenvedték a sztrájkot
Az Air France-KLM (Air France, KLM, diszkont Transavia) teljesítménye jelentősen, 16,3 százalékkal csökkent, ennyivel kevesebben, 5,7 millióan repültek a francia-holland cégcsoporttal szeptemberben. Ennek oka a cég tájékoztatása szerint, hogy az Air France pilótái két hétig sztrájkoltak, az üzleti eredményre gyakorolt negatív hatását 320-350 millió euróra teszik. Mivel a sztrájkkal együtt a kapacitások is hasonló mértékben csökkentek, a közlekedő járatok 0,8 százalékponttal magasabb, 86,1 százalékos töltöttséggel repültek.
Az első kilenc havi teljesítményben is megmutatkozik a sztrájk hatása: 0,2 százalékkal kevesebben, 58,3 millióan repültek január és szeptember között az Air France-KLM-csoporttal, de a járatok 85,2 százalékos kihasználtságot értek el, 0,9 százalékponttal jobbat, mint 2013 január-szeptember között.
Jól ment a fapadosoknak
A diszkont légitársaságok piacán mindhárom nagy szereplő növelte utasainak számát az év kilencedik hónapjában. Az ír Ryanair utasszáma 5 százalékkal 8,5 millióra nőtt és 5 százalékponttal 90 százalékra a Boeing 737-eseinek kihasználtsága. Az angol easyJetet 7,5 százalékkal többen, 6,1 millióan választották tavaly szeptemberhez képest, a telítettség 2,5 százalékpontot emelkedett 92,2 százalékra. A hosszú távú járatokat is üzemeltető Norwegian 16 százalékkal 2,2 millióra növelte utasszámát 2013 szeptemberéhez képest, járatiak 81,4 százalékos átlagos töltöttséggel repültek, ez 3,1 százalékpontos javulást jelent tavaly szeptemberhez képest.