2024 április 26

Egyre trükkösebben kell toborozniuk a vállalatoknak

Az elmúlt 5 év munkaerő-piaci változásai a Profession Services szolgáltatásait is alapjaiban átrendezték. Az előszűréshez kötődő feladatokról az értékes jelöltek felkutatására és elérésére tolódott át a hangsúly, miközben a csatornák összetétele és működése is megváltozott. Az eredetileg 5 munkatársból álló csapat áprilisban 12 fősre nőtt, az egyes iparágak pedig saját szakértőt kaptak.

[extracode type=”ad” id=”in_post_trendextra” data=”110″]

Alternatív csatornák és nyitottság kell a passzív jelöltekhez

„Át kellett gondolnunk, hogy 2017-ben a toborzásnak hol kell elkezdődnie és meddig kell tartania. A válaszokat a profession.hu rendszerében elérhető elképesztő mértékű adat és a partnereinkkel közös workshopjaink adták meg. Arra jutottunk, hogy az employer brandingre és a teljes candidate experience-re kész koncepcióval kell rendelkeznünk, ha a hiányszakmáknál is eredményeket szeretnénk garantálni. A partnereinknél gyakran egészen az alapokig kell átvilágítanunk az adottságokat és a helyes döntések meghozatalához a legfontosabb iparági és munkaerő-piaci információkat is mi adjuk át. Az eszközök terén a közösségi médiát és az informális eseményeket kellett a fókuszba tennünk. A szakértőinknek mára természetes lett, hogy egy informatikussal például egy közös sörözés lehet a siker kulcsa” – mondta Szigeti Nikoletta, a Profession Services új vezetője.

Több iparág is most találkozik először az új munkaerő-piaci trendekkel

Az alapvetően kínálati piac és a munkavállalók passzivitása megköveteli a toborzási folyamatok teljes felülvizsgálatát. A toborzási szolgáltatónak sok esetben már az employer brandingben, a meghirdetett pozíciók kialakításában, az elvárások meghatározásában, vagy a felvételi folyamatok átalakításában is segítséget kell nyújtania. A megfelelő jelölteket alternatív módokon, többek között a közösségi médiában és informális eseményeken kell megszólítani.

[extracode type=”ad” id=”in_post”]

Gyakorlati segítség kell a candidate experience kialakításában

A munkáltatók közötti kiélezett verseny ráadásul szükségessé teszi, hogy a munkáltató neve az első perctől jól csengjen, és hogy a candidate experience minden lépésben a lehető legjobb legyen.

Ehhez már elvárás, hogy a toborzási szolgáltató adja a lényeges információkat. Az apró fogások mellett – például hogy a jelentkezők már az első levélben megtervezhetik az útjukat az interjúra, megnézhetik az éttermeket, kávézókat a jövőbeni munkahelyük közelében, vagy márkázott kis csomagot is kapnak a cégtől – a tanácsadó és a megrendelő közötti folyamatos egyeztetés, valamint a potenciális munkavállalóktól érkező visszajelzések strukturált gyűjtése és elemzése is elengedhetetlen.