2023 január 29

Bukja a legfiatalabb generációt a Facebook

Már nem menő a Facebook?

Míg a közösségi oldal korábban képes volt megszólítani a fiatalokat az Instagramon keresztül, most egyre inkább úgy tűnik, a Snapchat még több felhasználót halászhat el előlük. Idén esik meg ugyanis először, hogy az amerikai 12-17 évesek csak kevesebb mint fele fogja használni legalább havi egyszer a Facebookot.

A legnagyobb közösségi oldal összességében még mindig tudja növelni a felhasználói számát, de ez leginkább az idősebb korosztály aktivizálódásának köszönhető. Az amerikai felhasználók száma idén várhatóan eléri a 169,5 milliót, ami valamivel kevesebb, mint 1 százalékos növekedés 2017-hez képest. Eközben viszont a közösségi platformok versenyében, úgy néz ki, csökkenni fog a Facebook részesedése.

2018-ban várhatóan a 11 éves és annál fiatalabb amerikai Facebook felhasználók száma 9,3 százalékkal csökken majd, a 12-17 közöttieké 5,6 százalékkal, a 18-24 közöttieké 5,8 százalékkal. Az eMarketer most először jelzett előre csökkenést mind a három korcsoportban.

[extracode type=”ad” id=”in_post”]

Insta és Snapchat

Ez végeredményben azt jelenti, hogy a közösségi oldal kétmillió 24 év alattit veszíthet idén. De nem mindegyikük megy át az Instagramra. Az eMarketer előrejelzése szerint utóbbi platform 1,6 millió felhasználóval gazdagodhat, míg a rivális Snapchat 1,9 millióval, így nekik továbbra is több felhasználójuk lesz a 12-24 éves generációban.

Mindazonáltal az Egyesült Államokban az Instagram továbbra is nagyobb, mint a Snapchat, előbbinek 104,7 millió felhasználója van, és 13,1 százalékos növekedést ért el tavaly, utóbbinak pedig 86,5 millió felhasználója, 9,3 százalékos növekedéssel.

“A Snapchat nemsokára nagyobb növekedést tapasztalhat az idősebb korosztályokban, hiszen az újradizájnolt platformjuk egyszerűbbé válik” – véli Debra Aho Williamson, az eMarketer fő elemzője. “A kérdés az lesz, hogy a fiatalabb felhasználók továbbra is menő dolognak tartják-e majd a Snapchatet, ha szüleik és nagyszüleik is rajta vannak. A Facebooknál ugyanis pont ez a probléma.