2025 november 17
Zuhan a Daimler Truck – Észak-Amerika húzta le az eredményeket

Zuhan a Daimler Truck – Észak-Amerika húzta le az eredményeket

Visszaesett a Daimler Truck eladásainak száma a harmadik negyedévben – a világ egyik legnagyobb haszongépjármű-gyártóját főként az észak-amerikai piac gyengélkedése húzta le. Miközben a Trucks North America szegmens közel 40 százalékos zuhanást szenvedett el, az elektromos járművek értékesítése pedig több mint a duplájára nőtt.

15 százalékos visszaesést jelentett a Daimler Truck. Forrás: Daimler Truck

Visszaestek az eladások a Daimler Trucknál 

A Daimler Truck AG, a világ egyik legnagyobb haszongépjármű-gyártója, a harmadik negyedévben jelentős értékesítési visszaesést könyvelt el, elsősorban az észak-amerikai piac gyengülése miatt. A cég 2025 első kilenc hónapjának zárásához közeledve egyre erőteljesebben érzi a globális kereslet visszaesését, miközben elektromos modelljeinek értékesítése továbbra is emelkedő pályán van.

Észak-Amerika húzta le a számokat

A Daimler Truck 2025 harmadik negyedévében 98 009 járművet adott el világszerte, ami 14,7 százalékos csökkenést jelent az előző év azonos időszakához képest, amikor még 114 917 járművet értékesített.
A legnagyobb arányú visszaesés az észak-amerikai Trucks North America szegmensben történt, ahol az eladások közel 40 százalékkal, 30 225 darabra estek vissza. Ez különösen aggasztó, hiszen ez a régió a Daimler Truck legfontosabb piaca, és a vállalat nyereségének jelentős részét adja – számolt be a vállalat az eredményről a harmadik negyedéves jelentésében.

Európa és Ázsia stabilabb képet mutatott

Bár az amerikai piac gyengélkedett, Európában a Mercedes-Benz Trucks eladásai emelkedtek, a tavalyi 36 415-ről 39 290 darabra.
Ezzel szemben Ázsiában a Trucks Asia szegmensben is enyhe csökkenés volt tapasztalható: az értékesítési darabszám 27 721-ről 25 515-re mérséklődött.
A Daimler Buses részlege is kisebb visszaesést szenvedett el, 6698-ról 6443 eladott járműre.

Nő az elektromos járművek szerepe

A visszaesés közepette az egyik pozitív fejlemény az elektromos haszongépjárművek iránti kereslet növekedése.
A Daimler Truck az idei harmadik negyedévben 1 833 akkumulátoros elektromos járművet adott el, szemben a tavalyi 666-tal. Ez több mint 170 százalékos növekedést jelent.
A vállalat ezzel megerősíti pozícióját az elektromos tehergépjárművek egyik úttörőjeként, és célja, hogy 2030-ra eladásainak jelentős részét már tisztán elektromos modellek adják.

Szerkezeti átalakulásra készül a vállalat Ázsiával és Indiával

Idén január 1-jétől a Daimler Truck bejelentette, hogy kínai és indiai üzletágát integrálja a Mercedes-Benz Trucks szegmensbe. Ezzel a lépéssel tovább erősíti a vállalat globális koordinációját és a márka egységesítését.
A cég szerint ez az átszervezés hozzájárul a hatékonyabb gyártáshoz és a rugalmasabb piaci reagáláshoz, különösen az elektromos autók terén.

A piacok a novemberi gyorsjelentést várják

A Daimler Truck pénzügyi eredményeit november 7-én teszi közzé.  Akkor kiderül, hogyan alakult a bevétel és a profit a jelentős darabszámcsökkenés ellenére.
Elemzők szerint a vállalat legnagyobb kihívása az észak-amerikai kereslet helyreállítása, miközben a zöld átállás fenntartása és a gyártási költségek kontrollja is kulcsfontosságú marad.

Jelen írás kizárólag tájékoztatási célt szolgál. A cikkben megjelenő információk nyilvános és mindenki számára elérhető adatok alapján kerültek felhasználásra.

Címlapkép forrása: Daimler Truck

Oszlányi Gyöngyvér

Oszlányi Gyöngyvér



Oszlányi Gyöngyvér a Tőzsdefórum vezető szerkesztő-újságírója, ahol gazdasági témájú cikkeket ír, hírszerkesztéssel és címlapszerkesztéssel is foglalkozik. Korábban a Médiaworksnél dolgozott újságíróként, és megfordult a Világgazdaság, Magyar Nemzet, Bors, Ripost vagy Metropol oldalain. Tapasztalata kiterjed a gazdasági, kulturális, valamint közösségi hírek szerkesztésére, és szoros kapcsolatban áll a napi gazdasági eseményekkel.Fotósként rendszeresen jelentek meg a sajtóban képei. Rendszeresen vett részt sajtóeseményeken, ahol interjúkat, tudósításokat és beszámolókat készített, sőt videós anyagokat is forgatott, amelyek több milliós nézettséget értek el. Pályafutását művészeti menedzseri és újságírói diplomával kezdte, majd a József Attila Tudományegyetemen szerzett kommunikáció szakos diplomát. Két évig műsorvezetőként dolgozott filmes témájú podcasteken. Újságírói munkája előtt marketingmenedzserként dolgozott nemzetközi reklámügynökségeknél, ahol sikeres reklámkampányokat szervezett és PR területen szerzett tapasztalatokat. Ezen kívül dizájnerként és kulturális menedzserként is több projektben vett rész sikeresen. Gyöngyvér fiatal korában táncművészként dolgozott nemzetközi filmekben szerepelt és modern darabokban működött közre.

Iratkozz fel a hírlevelünkre!

Kapd meg a legújabb tőzsdei híreket, egyenesen az e-mail fiókodba.