2024 május 26

Szívesen látnák a kínai autógyártókat a németek

Ellentétben a kínai konkurenciától tartó nyugati autógyárakkal, a német autóipari beszállítók szívesen veszik a kínai elektromos autógyártók európai terjeszkedését, tovább bővítenék velük a Kínában a helyi cégekkel már kialakított együttműködést – közölte a távirati iroda.

„A kínai gyártók a felhasználói visszajelzések alapján és az ügyfélközpontú hozzáállásuknak köszönhetően lépésről lépésre fogják a járműveket az európai piachoz igazítani” – mondta Stefan Hartung, a Bosch vezérigazgatója a müncheni IAA mobilitási kiállításon a Reuters hírügynökségnek. „Úgy véljük, ez végső soron a verseny és a fogyasztók számára egyaránt kedvező” – tette hozzá. A Bosch kínai partnerkapcsolatai közé tartozik a fejlett járműelektronikai és navigációs segédrendszerek (ADAS) fejlesztése a kínai BYD elektromosautó(EV)-gyártó vállalat legtöbb modellje számára. Emellett elektromos motorokat fejleszt a luxus EV-gyártó Human Horizons számára, valamint beszállítója a Nio EV-gyártó vállalatnak is.

A kínai EV-gyártók, köztük a BYD, a Nio, a Xpeng és a Leapmotor is megcélozta az európai EV-piacot, ahol az eladások az idei első hét hónapban közel 55 százalékkal emelkedtek, mintegy 820 ezerre, ami az összes autóeladás 13 százaléka. Kínában az elektromos autók átlagos ára 32 ezer euró alatt volt 2022 első felében, míg Európában 56 ezer euró a Jato Dynamics piackutató vállalat felmérése alapján. Az európai autógyártók ezért is tartanak a kínai elektromos autók inváziójától, mert letörhetik az itteni árakat. A Continental vezérigazgatója, Nikolai Setzer a Reuters hírügynökségnek adott interjúban annak a meggyőződésének adott hangot, hogy „a kínaiak globális terjeszkedésük keretében üzemeket fognak építeni Európában”. A Continental pedig a helyi technológiai szabványok és előírások ismeretében ebben kiváló partnerük lehet. „Van kapacitásunk növelni a termelésünket anélkül, hogy új üzemet kelljen építeni” – mondta.