Mekkora bajban van a Mercedes? – Összeomlottak az eladások Kínában és az USA-ban
A Mercedes-Benz harmadik negyedéves eladásai 12 százalékkal estek vissza, mivel a kínai piac gyengélkedése és az amerikai vámok jelentős csapást mértek a német luxusautó-gyártóra. A vállalat szerint a legnagyobb visszaesést a két kulcspiac okozta, miközben Európában és a Közel-Keleten továbbra is stabil kereslet tapasztalható.

A Mercedes-Benz kedden tette közzé harmadik negyedéves értékesítési adatait, amelyek szerint a július és szeptember közötti időszakban 441 500 járművet szállított le. Ez 12 százalékkal kevesebb, mint az előző év azonos időszakában.
A gyengébb teljesítményt elsősorban Kína és az Egyesült Államok gyenge értékesítései okozták:
Az amerikai eladások 17 százalékkal, a kínai értékesítések pedig 27 százalékkal zuhantak.
Mathias Geisen, a vállalat igazgatótanácsának tagja elmondta:
„Míg az európai, dél-amerikai és a Perzsa-öböl menti országokban erős a kereslet, addig a kínai piaci körülmények komolyan visszavetették harmadik negyedévi eladásainkat.”
Kettős nyomás alatt a Mercedes
A Mercedes-Benz – akárcsak több más német autógyártó – kettős nyomás alatt áll:
egyrészt Donald Trump amerikai elnök új vámpolitikája drágítja az autók és alkatrészek importját,
másrészt Kínában egyre fokozódik a verseny a hazai gyártók – például a BYD vagy a NIO – térnyerése miatt.
A cég ezért csökkentette 2025-ös előrejelzését, mivel az iparág jelentős költségnövekedéssel és piaci bizonytalansággal néz szembe.
Elektromos autók eladása stagnált az áttörés helyett
Az akkumulátoros elektromos járművek (BEV) értékesítése nem tudott növekedni:
a harmadik negyedévben 42 600 darabot adtak el, ami gyakorlatilag megegyezik az egy évvel korábbi szinttel.
Ez azért is figyelemre méltó, mert a Mercedes korábban jelentős forrásokat fordított az elektromos átállás felgyorsítására, azonban a lassuló kereslet, a költséges fejlesztések és a magas kamatkörnyezet tovább nehezítik a piacra lépést.
Európa és a Közel-Kelet tartja magát
Miközben Ázsia és Amerika gyengélkedett, a Európában, Dél-Amerikában és a Perzsa-öböl menti országokban stabil keresletet tapasztalt a vállalat.
Ezek a piacok azonban nem tudták ellensúlyozni a két legnagyobb régió, az Egyesült Államok és Kína visszaesését.
A Mercedes vezetése arra számít, hogy a vámháború és a kínai verseny 2026-ig tovább nyomás alatt tarthatja az eladásokat. A cég ennek ellenére folytatja az elektromos modellek fejlesztését és a prémiumszegmensre való fókuszt, amely továbbra is a márka legjövedelmezőbb szegmense.
Jelen írás kizárólag tájékoztatási célt szolgál. A cikkben megjelenő információk nyilvános és mindenki számára elérhető adatok alapján kerültek felhasználásra.
Címlapkép forrása: Mercedes Group