2024 április 16

Átalakulásának csúcspontjára ért a Seat

James Muir, a SEAT elnöke jelentette be mindkét újdonságot. „A SEAT fejlődésének újabb szakaszához érkezvén bemutatjuk új márkaemblémánkat, amely hűen tükrözi a márka összes jellegzetes erényét: letisztult, egyszerű design és precíz, minőségi technikák” – magyarázta Muir. Az első, immár az új logóval megjelenő sorozat az új SEAT Leon, amely egyben a SEAT sztárja a francia főváros autókiállításán. „Modellpalettánk egyik ikonjáról van szó, amely a SEAT értékeinek legjavát testesíti meg: elragadó formavilág, kiemelkedő minőség, igényes technika és a vezetés élvezete” – emelte ki Muir.

Az új logó újabb jelentős lépés a SEAT márkaimázsának megújulása útján, immár összhangba hozva a vállalati arculatot a márka alapvető karakterével, s hűen szimbolizálva annak hat fő erényét: stílusos dizájn, dinamizmus, fiatalos szellemiség, gazdaságosság, megbízhatóság és sokak számára elérhető árszint.

Az új vizuális elem a szenvedélyes vörös szín – meleg és dinamikus – illetve a SEAT semmi mással össze nem téveszthető krómozott jelvényének elválaszthatatlan kettősét ábrázolja. A logó fejlődése tulajdonképpen maga a SEAT átalakulását jelképezi, harmonikus egyensúlyt képezve a spanyol márka racionális erényei, illetve leginkább érzelemdús sajátosságai között. Szimmetrikus vonalai és állandó feszültsége alapjain e krómozott jelképet igen precíz megmunkálás jellemzi, gyökereit alapvetően modernsége határozza meg, a „technikai” karakter jól érzékelhető inspirációja mentén. Egyedi formái a SEAT precíz technika, az igényes tervezés és a folyamatos innováció iránti megújult elkötelezettségét emelik ki, míg a vörös szín továbbra is a márka eredendően spanyol szellemiségére utal.

A SEAT eleganciájának és precizitásának eredete a barcelonai Avenida Diagonal stílusát idéző, határozott átlós vonalban lelhetők fel. E vonal egyfajta kreatív vízióként a SEAT „genetikai kódjának” is alapvető eleme. A jellegzetesen spanyol formák vibráló dinamikája, meleg hatású fénypontokkal és mély árnyékokkal illetve dinamikus perspektívákkal ruházza fel, s élvezetes módon kínál egy új, kettős – racionális és érzelmi alapú – életstílust.

SEAT Design

A vállalati arculat területén az új márkalogó a márka jövőbeni vízióinak csupán egyik vizuális eleme. Noha a vállalat fő tevékenysége kétségkívül az autógyártás, a formatervezés is különös jelentőségű a márka értékei között, s a SEAT génjei alapvető elemének számít. Alejandro Mesonero-Romanos, a SEAT vezető formatervezője szerint: „A SEAT új logója tökéletesen fejezi ki a részletek és a magas színvonalú minőség iránti figyelmességünket. Miközben megőriztük a hagyományos ’S’ szimbólumot, jelentősen csökkentettük a benne húzódó vonalak számát, így az intenzívebb háromdimenziós hatást kelt, miközben szögletesebb körvonalai geometrikusabb hatást keltenek. Új emblémánk így összességében még modernebb, precízebb kidolgozású és plasztikusabb hatású.

A SEAT új logója formái, fejlesztése és bevezetése egyaránt a SEAT Design Center (SDC) és a vállalat marketing-kommunikációs részlegének közös munkája, a kezdeti kutatástól és rajzoktól, egészen az új szimbólum kétdimenziós változatáig. Mindemellett az új Leon külső formavilága is nagy hatással volt a logó kreatív fejlesztésére, különösen felületének már-már folyékony hatást keltő koncepciója terén. A kreatív folyamat 2010 közepén vette kezdetét, s fokozatos menetrend szerint zajlott.

ÜDVÖZLET AZ ENJOYNEERING VILÁGÁBAN

Az ENJOYNEERING a vállalat legújabb víziója, amint James Muir, a SEAT elnöke a legutóbbi Genfi Autószalon alkalmával fogalmazott: „ENJOYNEERING a spanyol márka új szlogenje, amely hűen tükrözi a márka génjeit és értékeit: precíz technika és minőségi tervezés, érzelmekben gazdag, mediterrán formavilággal”.

Az ENJOYNEERING jóval többet jelent a SEAT számára egy pusztán megváltoztatott vállalati arculatnál. Mint Christian Stein, a SEAT marketingigazgatója kifejtette: „Az ENJOYNEERING filozófiája mindenben megjelenik, amit csak teszünk a SEAT márkanév alatt, például egy-egy autónk műszerfalának valamely részletétől egészen ügyfeleink élményeiig. A technikát csupán egyetlen lépés választja el az érzelmektől, s mi, a SEAT csapata nap mint nap megtesszük e lépést”. Az új szlogen az egész vállalat számára a változás hatékony eszköze. Minden területen új érzelmek és kihívások születnek, legyen szó akár egy új modellről, egy értékesítési pont arculatáról vagy csupán egy névjegyről – A SEAT kész a fejlődésre – És Ön?

A MÁRKA 2.400 MUNKATÁRSA ÜNNEPLI A SEAT ÚJ IMÁZSÁT

Szeptember 28-án és 29-én több mint 70 országból a SEAT összesen 2.400 márkakereskedője és importőre ad találkát egymásnak a francia fővárosban a SEAT nemzetközi rendezvénye alkalmával.

A vállalat történetében eddig példátlan méretű, s kifejezetten a szakemberek számára tervezett találkozó során mutatja be a spanyol márka új SEAT Leon modelljét világméretű értékesítési hálózata számára (a Leon család korábbi bemutatóival, vagyis az SC és ST modellekkel együtt). Emellett bemutatkozik az új SEAT Toledo, s a márkaidentitás, illetve vállalati arculat megújulásának csúcspontjaként a SEAT új emblémája is. Az ENJOYNEERING új bázisként szolgálhat a SEAT márka egész világra szóló kiterjesztéséhez.

60 ÉV ÉRZELEM ÉS DESIGN

A vállalat első modellje 1953. november 13-án mutatkozott be. A SEAT 1400 elegáns és tágas autóként igen népszerűvé vált piaci szegmensében. A SEAT azóta is a vezetés olyan élményét kínálja, amely egyaránt intenzíven hat minden generáció érzelmeire. A SEAT 600 lelkesen képviselte a hatvanas évek szabadságának szellemiségét, a nyolcvanas években pedig a márka egyik ikonjaként és első száz százalékban saját modelljeként megszületett a SEAT Ibiza. A SEAT Toledo (1991) és a SEAT Leon (1998) a kilencvenes évek frenetikus hangulatának hű képviselőiként váltak közkedveltté.