2023 január 29

A márkaépítés előszobája a megfelelő stratégia

A márkakutatók kérdéseire mintegy 70 közép – és felsővezető válaszolt. A vállalatok között kereskedő, gyártó és szolgáltató cégek egyaránt megtalálhatóak voltak. A válaszadók több mint 70 százaléka minimum 50 főt foglalkoztat.

A legfőbb megállapítások

A legalább 50 főt foglalkoztató vállalatok 53 százaléka foglalkozik tudatos munkáltatói márkaépítéssel.  Akik még nem foglalkoznak Employer Brandinggel, azoknak 62 százaléka egy éven belül tervezi, 24 százaléka két éven belül, és csak 14 százaléka nem tervezi, hogy a jövőben foglalkozni fog a szakterülettel.

Az Employer Branding kapcsán a válaszadók pontozták a különböző vállalati célok jelentőségét.  A legfontosabb a kitöltők számára a munkaerőmegtartása (91 százalék) és a tehetségek bevonzása (88 százalék). Csak ezeket követi a fluktuáció csökkentése (83 százalék) és az egyetemisták bevonzása (78 százalék). Így világosan látszik, hogy ma már a munkatársak elkötelezése és megtartása a legfontosabb szempont.

Felelősök, főbb csatornák

Azon vállalatoknál, akiknél van munkáltatói márkaépítési tevékenység 40 százaléknál a HR, 36 százaléknál a HR és a kommunikáció együtt, 16 százaléknál csak a kommunikáció, és kevesebb mint 5  százaléknál a marketing vagy a CEO felelős érte.  

A leghasznosabb kommunikációs csatornák, programok értékelésénél – az Employer Branding kapcsán – a belső ajánlási programok (92 százalék) kerültek az első helyre, ettől alig maradt el a social media, illetve a belső kommunikáció (mindkettő 90 százalék).

[extracode type=”ad” id=”in_post”]

A klasszikus offline felületeket, mint a print, rádió, TV, óriásplakát nem tartják hasznosnak a nyilatkozó vállalatok a munkáltatói kommunikáció során. A legalább 200 főt foglalkoztató válaszadók közül, mindössze egy mondta azt, hogy nem készít Employer Branding stratégiát.

Költségek

Az Employer Branding kialakítása során a vállalatok számára még mindig a legnagyobb kihívás a megfelelő anyagi forrás allokálása. Ennek ellenére a legalább 50 főt foglalkoztató az Employer Branding-gel foglalkozó vállalatok 40 százaléka növeli és 44 százaléka szinten tartja a munkáltatói márkaépítésre szánt költését.