A külföldi használt autók jobban gurulnak?
Gyorsuló ütem
Fodor László, a portál értékesítési vezetője arra hívta fel a figyelmet, hogy újra gyorsuló ütemben bővül a külföldről behozott használt autók száma, a gyengébb évkezdetet követően az utóbbi három hónapban a bővülés éves összehasonlításban ismét kétszámjegyű, 11 százalék feletti. A felfutás miatt a Használtautó.hu 150 ezer feletti rekord darabszámot becsül az év végére.
A közleményben emlékeztetnek arra, hogy az elmúlt hat évben a használtautó-import csaknem megötszöröződött. Ez alatt az idő alatt jelentősen átalakult az autók összetétele: 2011-ben még a presztízsmárkák domináltak, a behozatal 26 százaléka Audi, BMW és Mercedes volt, mostanra viszont nő az alsó-középkategóriás, olcsó autók részesedése.
[extracode type=”ad” id=”in_post”]
A használtautó-importnak – bár jelentősen hozzájárul a hazai kínálat bővítéséhez – számos negatív hatása van. A behozott személygépjárművek átlagéletkora 11 év, azaz érdemben nem fiatalítják az átlagosan 14 éves hazai személyautó-állományt, emellett nehezen ellenőrizhető előélettel rendelkező járművek érkeznek az országba – olvasható az internetes oldal közleményében.
Nem biztos, hogy megbízható!
A külföldről érkező kocsik megbízhatatlanságára figyelmeztet Frank György, a DasWeltauto márkaigazgatója is. A minőségi használt autók forgalmazására Magyarországon országos hálózattal rendelkező cég vezetője rámutatott, hogy az autók nagy részének manipulálják a kilométeróráját.
Gyakori probléma az is, hogy biankó szerződéssel hozzák el az autót a vevők, akik később nem tudják érvényesíteni a szavatossággal kapcsolatos igényeket, mert az eladó a tranzakció után elérhetetlenné válik. A határon túlról érkező, fiatal gépkocsiknál pedig jellemző trükk az áfacsalás, amellyel 27 százalékos árelőnyre tehet szert a jogszabályokat kijátszó kereskedő – tette hozzá Frank György.
A márkaigazgató szerint a forgalomba helyezés szabályainak változtatására lenne szükség, hogy a rendszer ne ösztönözze az öreg autók megvételét.