A negyedéves jelentés publikálását követően a Snap Inc. a csütörtöki tőzsdezárást követően több mint 25 százalékos mínuszba fordult.

A Snap befektetők már-már szinte hozzászoktak, hogy néhány havonta 10-20-30 százalékos esést is képes produkálni a részvény egyetlen nap alatt. Május végén 30 százalékot esett a részvény árfolyama, miután a Snap arról számolt be, hogy a második negyedéves eredmények vélhetően az előzetesen becsülténél gyengébben fognak alakulni.

A Snap a csütörtöki tőzsdezárást követően hozta nyilvánosságra második negyedéves jelentését, ami csalódást okozott a részvényeseknek, több mint 25 százalékos mínuszba fordult a papír. A vállalat beszámolója szerint lassul a digitális reklámozás, aggodalomra adhat okot az is, hogy a Snap nem közölt a harmadik negyedévre vonatkozóan pénzügyi előrejelzést.

A Snap gyenge teljesítménye a többi „internetrészvényre” is negatív hatással lehet. A Snap-hez hasonlóan például az Alphabet, és a Meta Platforms bevételeinek is jelentős részét teszik ki a különféle reklámokból, hirdetésekből befolyó pénzek. A többi technológiai óriás is hamarosan nyilvánosságra hozza negyedéves eredményeit.

(www.shutterstock.com)

A Snap a második negyedév során 422.1 millió dolláros, részvényenkénti 26 centes nettó veszteséget ért el. 1 évvel korábban, 2021 második negyedévében 151.7 millió dolláros, részvényenkénti 10 centes veszteségről számolt be a vállalat. Az egy részvényre jutó korrigált veszteség 2 centen alakult a második negyedévben. A Snap árbevétele 13 százalékos növekedést követően 1.11 milliárd dolláron alakult, a negyedév során 347 millió aktív felhasználója volt a közösségi médiaplatformnak. A FactSet adatai szerint az előzetes elemzői várakozások 1.14 milliárd dolláros árbevételről, részvényenkénti 21 cent korrigált veszteségről és 344.1 millió aktív felhasználóról szóltak.

A bizonytalan piaci környezetre hivatkozva a Snap nem közölt pénzügyi iránymutatást a harmadik negyedévre vonatkozóan, ez a lépés, a digitális reklámozás lassulása mellett, elbizonytalanította a befektetőket. A makrogazdasági helyzet nem kedvez a szektornak, valamint a TikTok is egyre meghatározóbb vetélytárssá válik.

A vállalat beszámolója szerint 2022 második negyedéve nehezebben alakult, mint ahogyan azt előzetesen várták, a Snap vezetősége a nehézségek ellenére sem elégedett az elért eredményekkel. A Snap emellett arról is beszámolt, hogy a költségek csökkentésének érdekében az elkövetkező években kevesebb új munkavállalót fognak alkalmazni.

A Snap részvényei 5.42 százalékos emelkedést követően 16.37 dolláron zárták a csütörtöki kereskedési napot, azonban a tőzsdezárást követően a negyedéves jelentés hatására több mint 25 százalékot esett a részvény. Idén több mint 70 százalékos mínuszban van a papír.

Borítókép forrása: www.shutterstock.com