A Lucid Motors lehet a Tesla egyik nagy vetélytársa?

Az EV szektor térhódítása elkerülhetetlennek látszik, úgy néz ki, hogy egy óriási EV piaci boom elején vagyunk. A fejlett országokban egyre nagyobb hangsúlyt kap a fenntartható közlekedés. Az elmúlt évben a tőzsdéken is megfigyelhető volt az EV mánia, például a Tesla részvényei 98 százalékkal emelkedtek az elmúlt egy év során. Minden jel arra mutat, hogy változás előtt áll az autóipar. Globálisan is egyre népszerűvé válnak az elektromos vagy hibrid hajtással szerelt járművek és jelenleg úgy fest, hogy ez a tendencia folytatódhat a jövőben.

Már jelenleg is látható, hogy túl sok szereplő akarja kiragadni a maga részét az EV szektorból, egyre több és több EV startup lép tőzsdére és próbálja letaszítani trónjáról az EV piac jelenlegi uralkodóját, a Teslát. A legújabb erre irányuló törekvés a Lucid Motorstól érkezik.

A Lucid Group, egy amerikai EV startup, a Lucid jelenlegi vezetője az a bizonyos Peter Rawlinson, aki egy évtizede aktívan részt vett a Tesla Model S kifejlesztéseben. A Lucid részvényei július 26-án váltak nyilvánosan kereskedhetővé a Nasdaq-on, miután a Lucid még februárban egyesült a Churchill Capital Corp. IV nevű, erre a célra létrehozott SPAC-al.

A Lucid a tőzsdére lépését követően most először kapott elemzői értékelést a Wall Street-től. A Lucid első elemzői értékelése Itay Michaeli, a Citigroup elemzőjétől érkezett. Michaeli 28 dolláros célár mellett vételre ajánlja a papírt. Az LCID ticker alatt jegyzet EV startup részvényei 0.40 százalékos emelkedést követően 19.93 dolláron zárták a pénteki kereskedési napot.

A Citigroup elemzője szerint a jövő az elektromos járművekben és az autonóm vezetési technológiákban rejlik. Itay Michaeli szerint a Tesla jelenleg túlértékelt, ezért a Tesla részvényeit jelenleg eladásra ajánlja, 209 dolláros célár mellett. Michaeli ezen ajánlását vegyesen fogadták.

A Lucid egyelőre még nem kezdte meg a modellje sorozatgyártását, a kaliforniai székhelyű vállalat a tervek szerint akár még idén megkezdheti a Lucid Air nevű luxus elektromos szedán sorozatgyártását. A Lucid első modellje várhatóan a gyártó arizonai gyártósorán fog készülni, a modell listaára 69.900 dollárról indul majd, míg a modell csúcsverziója 161.500 dollártól vihető haza. Ezért a pénzért a Lucid Motors 1080 lóerős teljesítményt és több mint 500 mérföldes hatótávot ígér. A gyári adatok szerint az Air Dream Edition a 0-60 mérföldperórás sprintet 2.5 másodperc alatt abszolválja. A gyártó állítása szerint a körülbelül 300 mérföld megtételéhez elegendő töltöttségi szint eléréshez mindössze 20 perce lesz szüksége a Lucid Air-nek.

A Lucid aktuális kínálata, forrás: www.lucidmotors.com

A Citigroup elemzője azt is hozzátette, hogy a következő 6-12 hónap során kulcsfontosságú lesz a sorozatgyártás megkezdése, a modellek iránti kereslet mértéke. Michaeli becslése szerint a Lucid 2022-ben akár 20 ezer darab modellt is értékesíthet, 2.2 milliárd dollár árbevételt generálva. Emellett Michaeli a Teslára is kitért, a Tesla esetében 1.1-1.2 millió darab értékesítéssel számol 2022-re, amely körülbelül 69 milliárd dollárnyi bevételt jelentene az autógyártó számára. Ez több mint 30x-osa a Lucid becsült árbevételének, azonban kisebb mérete miatt a Lucid esetében elviekben magasabb lehet a növekedési potenciál.

A Tesla azonban továbbra is tarol, csütörtökön újabb rekordot döntött a vállalat: Elon Musk, a Tesla vezérigazgatója Twitter posztban számolt be arról, hogy immár hivatalosan is a Tesla Model S Plaid a leggyorsabb sorozatgyártású elektromos autó a Nürburgringen.

Az EV szektor meghatározó szereplőit legalább 15-20 elemző értékeli, ennek ellenére a Lucid esetében Michaelié az eddigi az egyetlen. A Lucid jelenleg a szektor egyik legértékesebb szereplője a Tesla, a Nio és az XPeng mögött. A Li Auto hasonló méretű piaci kapitalizációval rendelkezik. A Lucid piaci kapitalizációja a pénteki záróár mellett 32.26 milliárd dollár.

Az elmúlt egy hónap alatt a Lucid részvényei több mint 20 százalékot estek, míg a Tesla ugyanezen periódus alatt közel 5 százalékkal erősödött. A korábban említett kínai EV gyártó hármas, a Li Auto, a Nio és az XPeng átlagosan 8 százalékot esett az elmúlt egy hónap alatt. Az újra súlyosbodó globális chiphiány következtében a legtöbb autógyártó részvénye gyengélkedett mostanság. A Ford 5 százalékkal, a GM 9 százalékkal esett az elmúlt egy hónap alatt. A Tesla kivételt képez, éppen ezért sokak számára még mindig a Tesla az elsődleges befektetési célpont az EV szektorban, míg mások, ahogy Itay Michaeli is, a potenciálisan magasabb növekedési pályával rendelkező startupokat preferálják.

Az autógyártók közötti verseny mértéke egyre inkább fokozódni látszik az EV szektorban, ahogy egyre több és több vállalat száll be. Ádáz csata folyik a régi, nagymúltú autógyártók, az újonnan alapított autógyártók és a versenybe valamilyen módon becsatlakozó technológiai vállalatok között. Lesznek nyertes vállalatok, akik óriási sikereket érnek el és milliószámra adják el az autóikat, míg mások elbuknak. A növekedési potenciál óriási.

Forrás: Barron’s

A jelen cikkben leírtak nem valósítanak meg a 2007. évi CXXXVIII. törvény (a továbbiakban: Bszt.) 4. § (2). bek 8. pontja szerinti befektetési elemzést és a 9. pont szerinti befektetési tanácsadást. Bármely befektetési döntés meghozatala során az adott befektetés megfelelőségét csak az adott befektető személyére szabott vizsgálattal lehet megállapítani, melyre a jelen cikk nem vállalkozik és nem is alkalmas. Az egyes befektetési döntések előtt éppen ezért tájékozódjon részletesen és több forrásból, szükség esetén konzultáljon személyes befektetési tanácsadóval!