Már Magyarország útjain is látni lehet a legújabb középmotoros Lotus sportautót.

A Lotus még 2021 nyarán leplezte le az Emira-t, amely valószínűleg az utolsó nem elektromos hajtással szerelt Lotus sportautót lesz. Az Emira a gyártó szerint egy „utolsó hurrá”, mielőtt a nagymúltú autógyártó áttérne az elektromos autók gyártására. Az előzetes tervek szerint a Lotus 2028-tól már kizárólag elektromos járműveket értékesítene.

A hosszú hétvége nyújtotta alkalmat megragadva hazalátogattam szülővárosomba, majd legnagyobb meglepetésemre a város egyik főútján a legújabb Lotus sportmodellel találtam szembe magamat. Ez a konkrét, magyar rendszámos példány, az erősebb, 3.5 literes, kompresszoros V6-os erőforrással szerelt kivitel volt, ami a Lotus Emira V6 First Edition nevet kapta.  A Lotus hivatalos oldalán fellelhető adatok szerint az Emira V6 First Edition 405 lóerő leadására képes, 290 kilométerperórás végsebességgel párosulva. A modell a 0-100-as sprintet 4.3 másodperc alatt abszolválja.

A 360 lóerős „alapváltozatot” egy 2 literes, 4 hengeres, turbófeltöltős AMG motor hajtja. A V6-os kivitel esetében kézi váltóval is rendelhető lesz az Emira, míg az Mercedes-AMG motorral szerelt verziót nyolcfokozatú duplakuplungos váltóval lehet hazavinni.

Az utolsó hurrá

„Az Emira egy fontos mérföldkő a Lotus számára. A modell megtestesíti mindazt, amit eddig, hosszú évek alatt elértünk. Az Emira nagy szerepet játszhat abban, hogy újra globálisan elismert sportautó gyártó márkává váljunk” nyilatkozta Matt Windle, a Lotus ügyvezető igazgatója még 2021 nyarán a modell hivatalos bemutatóját követően. Matt Windle szavaival azonosulva én magam is úgy gondolom, hogy gyönyörűre sikeredett az új Lotus.

A Lotus tájékoztatása szerint a legelső Emira V6 First Edition modellek kiszállítása 2022 harmadik negyedévében kezdődött meg, így ez a példány egyike lehet a legelső európai szállítmányoknak. Az is könnyen elképzelhető, hogy a hivatalos magyarországi Lotus forgalmazónak, a Gablini cégcsoportnak a bemutató autóját sikerült lencsevégre kapni.