A Bank of America elemzője a Fisker-t és a Lordstown Motors-t is leértékelte csütörtökön.

A Bank of America az elmúlt napokban több EV szereplőről is publikált elemzéseket. A tegnapi napon mi is megírtuk, hogy szerdán a Bank of America elemzői a Lucid Group Inc. részvényeit vételre ajánlották, a Lucid-ot az elektromos járművek „Tesla+Ferrari”-jaként emlegették. Kedden a Morgan Stanley elemzői eladásra ajánlották ugyanezen részvényt, elmondták, hogy a Lucid modellje valóban „szuper prémium”, de szerintük a szektorban túl nagy a konkurencia és a részvény körül túl nagy a hype.

Tegnap a Bank of America elemzője, John Murphy két további EV gyártót minősített le.

Az EV gyártó Fisker részvényeit Murphy „Buy” minősítésről „Neutral” kategóriába sorolta vissza, és az egy éves célárát is negatívan, 27 dollárról 18 dollárra módosította. Úgy véli, hogy a Fisker az egyik legjobb EV startup a szegmensben, különösen nagy versenyelőnyt jelent a Magna International mobilitástechnikai vállalattal való partneri viszonya, azonban Murphy kiemelte, hogy „a verseny az EV szektorban hihetetlenül kiélezetté válik.”

Már jelenleg is látható, hogy túl sok szereplő akarja kiragadni a maga részét az EV szektorból, egyre több és több EV startup lép tőzsdére. Az autógyártók közötti verseny mértéke egyre inkább fokozódni látszik az EV szektorban, ahogy egyre több és több vállalat száll be. Ádáz csata folyik a régi, nagymúltú autógyártók, az újonnan alapított autógyártók és a versenybe valamilyen módon becsatlakozó technológiai vállalatok között.

A Fisker első modelljét, az Ocean nevű SUV-ot várhatóan a jövő év végén kezdik el gyártani. Az Ocean gyártásáért a Magna International felel. A Fisker második járművét a kínai Foxconn gyárthatja majd 2023 végén. Ez a projekt a PEAR (Personal Electric Automotive Revolution) kódnevet viseli, a projekt célja, hogy a jármű listaára 30 ezer dollár alatti legyen.

Geeta Gupta-Fisker a Fisker társalapítója szerint az a folyamat, hogy az autóipar összes fontos szereplője aktívan részt vesz az EV-k fejlesztésében, terjesztésében pozitívan hat az ipar egészére. Gupta-Fisker azt is elmondta, hogy 2025 környékén inflexiós pontra számít, amikor is az elektromos járművek az emberek többségének számára vonzóbbá válnak, mint a hagyományos, gázüzemű járművek. „A GM és más nagy autógyártók általi EV beruházások pozitívan hatnak az egész autóiparra. Az EV iparnak mennyiségre van szüksége, tehát minél többen veszik ki a részüket a fejlesztésekből, annál inkább lesz sikeres az EV forradalom.”

A szintén az EV szektorban tevékenykedő Lordstown Motors sem menekülhetett Murphy elől. Az elemző „Neutral” minősítésről „Underperfom” kategóriába sorolta vissza a papírt. A célárat ebben ez esetben is drasztikusan megvágta, 11 dollárról 5 dollárra módosította. „A vállalat csak egy a sok közül az EV szektorban. Bár a vállalat eleinte jól teljesített, a különféle működési és pénzügyi problémák sora sújtja a Lordstownt, emellett a verseny mértéke is jelentősen felforrósodik.” -tette hozzá John Murphy.

A Fisker részvényei 4.54 százalékos mínuszban zárták a csütörtöki kereskedési napot, ezzel 13.92 százalékos mínuszban van idén. A Lordstown Motors 1.61 százalékos mínuszt mutatott fel csütörtökön, ezzel 66.45 százalékos mínuszban van a papír idén.