A nyersanyagárak miatt esett vissza az Apollo Tyres nyeresége
Nőtt az európai bevétel
Az Apollo Tyres Ltd. igazgatótanácsa jóváhagyta a társaság 2017-18-as pénzügyi évének első negyedévéről szóló nem auditált eredménybeszámolóját.
A 2017. június 30-án véget ért negyedében az Apollo Tyres Ltd. konszolidált nyeresége 12,42 millió euró, nettó értékesítési árbevétele pedig 458,35 millió euró volt. Míg az indiai régióból származó árbevétel csak kis mértékben növekedett és 321,32 millió euróval zárt, az európai tevékenységekből 142,94 millió euró árbevétel származott, amit a személygépkocsi-üzletág erőteljes növekedésének köszönhetően értek el.
Visszafogott számok
Az első negyedév árbevétele Indiában azért volt visszafogott, mert a vállalat partnerei az árukra és szolgáltatásokra kivetett adó, a GST (Goods and Services Tax) 2017. július 1-jei bevezetését megelőzően leépítették készleteiket, és mert a kereskedelmi célra használt gépjárművekre vonatkozó BS III-as károsanyag-kibocsátási szabványról a BS IV-es szabványra történő átállás meglehetősen nagy zűrzavarral járt.
[extracode type=”ad” id=”in_post”]
Az I. negyedév konszolidált eredménye nagy vonalakban ,és a 217-18-as pénzügyi év I. negyedévi adatai a 2016-17-es pénzügyi év első negyedévéhez képest: Értékesítés nettó árbevétele: 458,35 millió euró – 2016-17: 463,13 millió euró, az üzemi nyereség: 39,67 millió euró – 2016-17: 79,77 millió euró, a nettó profit: 12,42 millió euró – 2016-17: 44,32 millió euró
„Az emelkedő nyersanyagárak hatása eredményeinkben is visszatükröződik. A nyersanyagárak összessége az első negyedévben több mint 30 százalékkal ugrott meg az előző év hasonló időszakára jellemző árszinthez képest, és ez kedvezőtlen hatással volt az árrésünkre. Bár a nyersgumi ára időközben kissé csökkent, a többi nyersanyag ára továbbra is magas, így árrésünk vélhetően a jövőben is nyomás alatt marad. Ennek fényében árkorrekciókra kényszerülhetünk” – értékelte az eredményeket Onkar S Kanwar, az Apollo Tyres Ltd. elnöke.
Onkar S Kanwar hozzátette: „Ami némi vigasszal szolgál, hogy az autógyártók részéről megnyilvánuló kereslet egyre nő, Indiában pedig a GST bevezetése óta egyre több személygépkocsit és kereskedelmi célú gépjárművet adnak el. Támogattuk a Directorate General of Antidumping (indiai antidömping-hatóság) által az országba áramló kínai teherautó- és autóbusz-abroncsokra kivetendő dömpingvám ötletét, melynek bevezetése kedvező hatással lehet cégünk indiai értékesítési adataira. A jövőre vonatkozóan biztató hír továbbá, hogy az év első felében a legtöbb európai autógyártó forgalmának növekedéséről számolt be.”