Megugrott a japán Fast Retailing nyeresége
A japán Fast Retailing, Ázsia legnagyobb ruhakereskedője, 31,2 százalékkal növelte adózott eredményét pénzügyi éve első kilenc hónapjában, és megemelte éves előrejelzését.
A Uniqlo ruházati márka anyacége azt közölte csütörtökön, hogy a május 31-én zárult első háromnegyed pénzügyi évében az adózás utáni eredménye 312,8 milliárd jenre (193,6 milliárd dollár) emelkedett. Az egy évvel korábbi 238,52 milliárd jenről. Az üzemi eredmény 21,5 százalékkal, 401,8 milliárd jenre, a bevétel 10,4 százalékkal, 2367 milliárd jenre nőtt. Japánban az Uniqlo márka bevétele a háromnegyed évben 1,7 százalékkal, 722 milliárd jenre, külföldön pedig 17,8 százalékkal, 1290 milliárd jenre emelkedett. A Fast Retailing az augusztus 31-én záródó folyó pénzügyi évére vonatkozó nyereség-előrejelzését 365 milliárd jenre javította. A korábban várt 320 milliárd jenről, az üzemi eredményvárakozását 450 milliárd jenről 475 milliárd jenre, a bevételt 3030 milliárd jenről 3070 milliárd jenre változtatta – ismertette a távirati iroda.
Ezek teljesülése esetén az adózott eredménye 23,2 százalékkal, üzemi eredménye 24,6 százalékkal, a bevétele pedig 11 százalékkal nőne éves összevetésben. Yanai Tadashi, a Fast Retailing alapító vezérigazgatója vezeti a Forbes leggazdagabb japán üzletembereinek idei listáját, vagyona 38 milliárd dollár, 2,6 milliárd dollárral nőtt tavaly óta.