Szárnyas különbségek: Az Airbus növekedett, a Boeing visszaesett
A Boeing szállításai visszaestek, az Airbus növekedett
A Boeing amerikai repülőgépgyártó tavaly összesen 348 kereskedelmi repülőgépet adott át ügyfeleinek, ami jelentős, mintegy egyharmados visszaesést jelent az egy évvel korábbi 528 gépes szállításhoz képest. A vállalat közlése szerint a leszállított repülőgépek túlnyomó többsége, 265 darab, a 737-es családba tartozott – jelent meg a cégről szóló hír a Reuters oldalán.
Negyedéves teljesítmény és a visszaesés okai
A tavalyi negyedik negyedévben a Boeing mindössze 57 repülőgépet szállított le, ebből 36 a 737-es modell volt. Ez jelentős csökkenés a 2023-as utolsó negyedévhez képest, amikor a vállalat még 157 repülőgépet adott át, köztük 110 darab 737-est.
A visszaesés hátterében több tényező állt, de különösen nagy szerepe volt a közel két hónapon át tartó sztrájknak, amely során a Boeing dolgozói új kollektív szerződést követeltek. A munkabeszüntetés miatt a gyártási folyamatok jelentősen lelassultak.
Airbus: stabil növekedés
Miközben a Boeing szállításai csökkentek, az európai rivális Airbus 766 polgári repülőgépet adott át 2024-ben, ami 4 százalékkal több a 2023-as szállítási számokhoz képest. Az Airbus ezzel tovább erősítette pozícióját a kereskedelmi repülőgépgyártás piacán.
A Boeing tavalyi teljesítményét jelentős belső problémák és sztrájkok befolyásolták, míg az Airbus stabil növekedést tudott felmutatni. A két nagy rivális közötti különbség tovább nőtt, mivel az Airbus nemcsak megőrizte, de erősítette is piaci előnyét.
Címlapkép forrása: Shutterstock