2024 március 04

Legyen gondtalan a nyaralása, válassza meg jól utasbiztosítását!

Mi lesz, ha idő előtt véget ér az utazás, vagy elmarad egy előre kifizetett program, például az utazási iroda csődje miatt? Fizet a biztosítás, ha eltűnnek az irataink vagy a pénzünk? Jár kártérítés, ha a strandon ellopják a tabletünket? Ki kell fizetnünk, ha a gyerek kárt okoz a szállodában? Mi történik egy terrortámadás esetén?

Többek között ezeket a kérdéseket válaszolja meg legújabb, 10 dolog, amit az utasbiztosításod fizet helyetted című blogbejegyzésében a Vienna Life Biztosító.

Ha napi ellátásunk 30 ezer dollárba kerülne…

„Az idei év első felében volt olyan ügyfelünk, akinek a thaiföldi kórházi számlája több mint hétmillió forint volt, de említhetem az Egyesült Államokban kórházba került ügyfelünket is, akinek kezelése több tízmillió forintra rúgott – ami nem is meglepő, hiszen az USA-ban az ellátási költségek kirívóan magasak, akár a napi harmincezer dollárt (mintegy 8 millió forintot) is elérhetik” – mondja Szabó Tamás, a Vienna Life utasbiztosítási szakértője.

[extracode type=”ad” id=”in_post”]

Egy utasbiztosítás azonban fedezheti többek között egy balesetnél a mentés költségeit (például a helikopteres szállítás díját), az extrém sportolás következtében felmerülő ellátást, szükség esetén a családtagok kiutazásának és szállásának a költségét, az esetleges kórházi önrész, vizitdíj és a kórházi napidíj összegét, a magánkórházi ellátást, de a gyógyszerek, gyógyászati segédeszközök árát is.

Ha csődbe menne az utazási iroda…

Egy betegség vagy egy baleset miatt pedig könnyen előfordulhat, hogy meghiúsul vagy előbb véget ér az utazás, így az utazó nagy valószínűséggel elbukja a már kifizetett szolgáltatások, programok árát. Kivéve, ha volt utasbiztosítása, az ugyanis térítheti többek között a repülőjegy és a fel nem használt utazási napok (például a szállás) költségét, az autóbérlés, a turisztikai program, a körutazás díját vagy síelés alkalmával a síbérlet árát is.

„Az ügyfelek akár az utazási iroda csődje esetén is számíthatnak biztosítójukra, amely például a megszakított utazás kapcsán díjvisszatérítéssel, illetve a telefonköltségek térítésével tud hozzájárulni a kárenyhítéshez” – teszi hozzá Szabó Tamás.

Ha elveszne a poggyászunk vagy késne a repülőnk…

2015-ben 23 millió poggyász veszett el a világ repülőterein, azaz minden ezer utasra 6,5 darab ilyen bőrönd jutott. Ilyen esetben pedig még meg sem érkeztünk a tengerpartra, máris szórhatjuk a pénzt, hiszen rögvest be kell szereznünk új piperecikkeket vagy egy váltás ruhát, de legalább egy vadonatúj fürdőruhát. Ugyanígy foghatjuk a fejünket a légitársaságok járatainak késése, törlése és túlfoglalása miatt is: az elmúlt 5 évben ezek 297 ezer magyar utas életét keserítették meg, akik 2300 járaton utaztak.

Ha eltűnik a bőrönd, arra számíthatunk, hogy a biztosító egy adott keretig téríti a személyes tárgyaink értékét, míg a csomagjaink 6 vagy 12 órán túli késése esetén fizetheti például a piperecikkek, egy fürdőruha vagy egy váltás ruha beszerzését. Ha pedig a járatunkkal akad probléma, általában a többletköltséget – például a szállást és az étkezést ­– állja.

A Vienna Life blogján megjelent teljes cikkben dr. Zsolnai Gábor orvos beszél az utazás egészségügyi kockázatairól, a magyarok körében népszerű úti célokkal, illetve az aktív pihenéssel kapcsolatos tudnivalókról és arról, mire kell figyelnünk az ilyen utak során.

A 10 dolog, amit az utasbiztosításod fizet helyetted cikkben olvashat még arról is, hogy jár-e kártérítés egy terrortámadás esetén vagy akkor, ha eltűnnek az irataink vagy a pénzünk, esetleg ellopják őrizetlenül hagyott tabletünket, de kiderül az is, ki fizeti a számlát, ha például a gyerekünk kárt okoz a szállodában vagy az utazás során beteg lesz a kutyánk.