2024 szeptember 08

Így egyeztethetsz adatot a mobilszolgáltatóknál

Minden szolgáltatónál kötelező az egyeztetés

A szolgáltatók sms-t küldenek az ügyfeleknek a teendőkről. A Telenor közleménye szerint azoknak, akik az üzletekben szeretnék intézni az adategyeztetést, javasolják a legkevésbé forgalmas, hétköznap 11 és 15 óra közötti időszakot.

[extracode type=”ad” id=”in_post_trendextra” data=”103″]

A Magyar Telekomnál is lehetőség van online egyeztetésre a feltöltőkártyás ügyfeleknek, és a távközlési cég tájékoztatása szerint kedvezménnyel is ösztönzi erre ügyfeleit.

A Vodafone azt közölte, hogy adategyeztetésre minden feltöltős SIM-kártya esetében szükség van, amelyet személyazonosító okmányokkal a telefonos ügyfélszolgálaton, személyesen az üzletekben, valamint hamarosan online felületen is lehet intézni.

Elhúzódhat az ügyintézés

A Telenor közleményében emlékeztettek, a törvényi szabályozás módosulása miatt a feltöltőkártyás ügyfeleknek egyeztetniük kell adataikat a mobilszolgáltatójukkal a visszaélések és a kártyák ellenőrizhetetlen továbbadásának visszaszorítása érdekében.

[extracode type=”ad” id=”in_post”]

Banovic Aleksandra, a Telenor lakossági szolgáltatásokért felelős vezérigazgató-helyettese a tájékoztatás szerint elmondta: a vállalat sms-t küld minden érintett ügyfélnek, hogy kezdjék el az adategyeztetést online vagy keressék fel az üzleteket. Egyes esetekben elhúzódhat az ügyintézés, mert a Belügyminisztérium központi adatbázisával kell összevetni az ügyfelek adatait, amelyben az automatikus lekérdezés csak a közelmúltban vált lehetővé – tette hozzá.

Feltöltőkártyás vagy? Ne felejts el adatot egyeztetni
A jogszabályi változások következtében a mobilszolgáltatóknak idén június 30-ig azonosítaniuk szükséges a feltöltőkártyás előfizetőiket. A több millió érintett kártyahasználónak kapcsolatba kell lépnie mobilszolgáltatójával a szolgáltató által megjelölt módon és formában – áll a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) közleményében.