2024 március 28

Épül az OTP univerzuma

Az eNET Internetkutató legfrissebb E-kereskedelmi körkép kutatása rámutatott, hogy a már jelenleg is több százmilliárd forintos online fizetési piac folyamatos bővülése folytatódhat a következő években. Az OTP Mobil két termékének 2017-es eredményei azt mutatják, hogy akár az online, akár a mobilfizetésről van szó, a hazai lakosság egyre gyakrabban használja a már megszokott funkciókat, ugyanakkor nyitottak az olyan új úttörő megoldásokra, melyek egyszerűbbé és biztonságosabbá teszik a fizetés folyamatát.

Kétszeres bővülés

Összesen több mint 2,343 milliárd forint értékben indítottak vásárlásokat 2017-ben a Simple alkalmazáson keresztül a felhasználók. Ez több mint 217 százalékos bővülést jelent az egy évvel korábbi eredményhez képest. A tranzakciók számát tekintve is jelentős növekedést hozott 2017 a Simple számára; ugyanis amíg 2016-ban 416 ezer tranzakció valósult meg az alkalmazáson keresztül, addig tavaly ez a szám már 1,32 millióra emelkedett.

Továbbra is a parkolás és az autópálya-matrica vásárlás a legnépszerűbb

A felhasználók körében 2017-ben is a parkolás és az autópálya-matrica vásárlás  voltak a legnépszerűbb funkciók. Előbbi szolgáltatást összesen 927 ezer alkalommal használták 468 millió forintos forgalmat generálva. Matricát pedig összesen 142 ezer alkalommal vásároltak 721 millió forint értékben. Emellett egyre többen vásárolnak mozijegyet is a Simple alkalmazáson keresztül. A tavalyi év során összesen 303 millió forintot költöttek 180 000 darab belépőre.

[extracode type=”ad” id=”in_post”]

A megszokott funkciók mellett igény a fejlesztésekre

A hagyományosan népszerű, mindennapi életet egyszerűbbé tevő fejlesztések mellett Benyó Péter, a Simple alkalmazást fejlesztő és üzemeltető OTP Mobil ügyvezetője az új fejlesztések jelentőségére hívta fel a figyelmet:

„Jelentős várakozásokkal indultunk neki a 2017-es évnek és az eredmények, a felhasználási adatok – amit tekinthetünk a felhasználók legmegbízhatóbb visszajelzésének is – büszkeségre adnak okot. Egy olyan, folyamatosan bővülő és alakuló területen, mint amilyen az m-kereskedelmi piac még a legnagyobb szereplőknek is folyamatosan fejlődniük, fejleszteniük kell.

Az, hogy egy év alatt szinte valamennyi, a Simple alkalmazásból elérhető funkció forgalma többszörösére emelkedett igazolja, hogy érdemes volt fáradoznunk, és valóban sikerült több százezer felhasználónk mindennapi életét könnyebbé tenni. Az első tapasztalatok alapján az olyan újításaink is nagy jövő elé néznek, mint a mobilfizetés, melynek része a hazai piacon úttörő megoldásnak számító Simple kártya is.”

Az OTP Bank 2017 nyarán újabb mérföldkőhöz érkezett a digitális fejlesztések terén, amikor elindította érintéses mobilfizetési megoldását. A Simple alkalmazásba integrált szolgáltatás hatalmas sikereket hozott. A szolgáltatás 2017 júniusi indulása óta, több mint 750 000 alkalommal több, mint 3 milliárd forint értékben vásároltak a Simple felhasználók az NFC-s technológia segítségével. A tavaly szeptemberben bemutatott Simple kártya megoldásnak köszönhetően pedig már bármely bank ügyfele számára elérhetővé vált a mobilfizetés élménye. 

Létrejött a Simple Univerzum

A SimplePay, az OTP Mobil online fizetési megoldásának forgalma alig egy év alatt négyszeresére emelkedett, és 2017-ben elérte a 37 milliárd forintot. A rendszer 2016-os indulása óta eddig összesen majd 5 millió tranzakciót kezelt sikeresen, összesített forgalma pedig átlépte az 55 milliárd forintot.

A 2017-es évet értékelve dr. Al-Absi Gáber Seif, az OTP Mobil ügyvezető igazgató helyettese a Simple alkalmazást és a SimplePay szolgáltatást összekötő Simple fiók létrejöttét emelte ki: 

„A sikerünk kulcsa a folyamatos fejlesztés, az hogy olyan megoldásokra törekszünk, amelyek mind a partnereink, mind az ügyfeleink életét egyszerűbbé teszik. A tavalyi év során átjárást teremtettünk két termékünk, a Simple alkalmazás és az általunk fejlesztett és üzemeltetett online fizetési felület, a SimplePay között.

A fejlesztésnek köszönhetően a Simple fiókkal rendelkező felhasználók most könnyebben fizethetnek 3500 SimplePay partner webáruházban, míg a partner kereskedőink több százezer potenciális vásárlót érhetnek el minden további fejlesztés nélkül. A  pozitív várakozásainkat igazolja, hogy a szolgáltatás első negyedévében már több mint 16 000 tranzakció történt Simple fiókkal, mintegy 200 millió forint értékben”

A szolgáltatás tavaly decemberi indulása óta, ha a felhasználó Simple fiókot hoz létre az alkalmazásban vagy a www.simple.hu weboldalon, azzal lehetővé válik számára, hogy minden olyan webáruházban pillanatok alatt fizethessen, ahol a SimplePay online fizetési megoldása is elérhető. A Simple fiók létrehozását az online fizetési folyamat közben is elvégezheti a felhasználó, amennyiben ezt korábban még nem tette meg. A Simple fiókban rögzített bankkártya a SimplePay felületén egy egyszerű azonosítás után elérhető és a vásárló már tud is fizetni a korábban rögzített kártyájával, nem kell a kártya adatait újra megadnia.

Fókuszban a biztonság

A jelentős forgalom bővülés ugyanakkor középpontba helyezi a biztonság kérdését is. Bödör László, az OTP Mobil  ügyvezető-helyettese kiemelte: „A felhasználók természetes igénye, hogyha mindennapi költéseiket egy olyan alkalmazáson keresztül intézik,  amelyben egyben rögzítik bankkártya adataikat is, akkor az biztonságos és megbízható is legyen.

Ez minden fintech cég működésének alapköve kell, hogy legyen. Ezért vagyunk különösen büszkék rá, hogy 2017-benaz OTP Mobil Kft megszerezte a PCI DSS (Payment Card Industry Data Security Standard) tanúsítványt, amely szavatolja, hogy a Simple alkalmazásban rögzített kártyaadatokat a legszigorúbb követelményeknek megfelelően tároljuk és kezeljük.”   

A Simple alkalmazáson keresztül indított vásárlások értéke és száma nem tartalmazza a 2017 júniusában elérhetővé vált, NFC-s technológia segítségével működő, mobilfizetésből származó forgalmat