2024 október 10

Diego: pénzre váltott lájkok

Három fiatal munkájából nőtt ki a kezdeményezés

Három vértesszőlősi diegos fiatalember – Balázs Dániel, Köteles Imre és Wágner Dávid – július 13-án lájkgyűjtésbe kezdett a Facebookon.

Ezt írták: „Segítsetek! A tatabányai Tappancs Állatotthon részére vásároltunk 50 kg eledelt! A főnök pedig annyi összeget adományoz az alapítványuknak, ahány lájk lesz ezen a fotón 7 nap alatt! Mi pedig kapunk tőle +2 szabadnapot ajándékba! Like és oszd meg!”

Látva a felhívás nemes célját, a cég központjában úgy döntöttek: a „diegos fiúk” ötletének és az áruházvezető privát csatlakozásának elismeréseként az ügy mellé állnak. Akárhány lájk lesz, annak forintosított összegét megduplázzák, vagyis kiegészítik félmillió forintra.

[extracode type=”ad” id=”in_post”]

Állatok ellátására gyűjtötték a pénzt

„Rendkívül hálásak vagyunk a példaértékű kezdeményezésért. Az adományt – a jelenleg hetven – négylábú lakónk élelmezésére és a beteg kutyusok, cicák gyógyítására fogjuk fordítani. A felhívás a kultúrált és felelős állattartásért folytatott küzdelmünkben is segít bennünket, hiszen ma az országban egymillió kutya és hárommillió macska kóborol, a kisállatok legalább fele pedig nincs beoltva és chippel ellátva” – nyilatkozta a Tappancs Állatotthon Alapítvány és Őrszolgálat vezetője, Zsigáné Marosi Éva. Még hozzátette, hogy sok a súlyosan sérült, csonttörött eb, akik közül mindössze 2-3-nak a műtéti gyógyítására lehet elegendő ez a közösségi összefogásból eredő, jelentős támogatás.

Meglepő statisztika

A közzételtől számított 24 órán belül a felhívás közel négymilliós elérést produkált, 170 000 fölött volt a kedvelők száma, több mint 70 000-ren osztották meg és elindult a kommentlavina is. A tegnap esti lájkgyűjtés lezárásakor összesen 4,8 millió felhasználó hírfolyamába került be a poszt (ami a magyarországi facebookozók 86 százalékát jelenti) és egymilliónál is többen kattintottak a bejegyzésre.

Bár a cél nem ez volt, mégis a szívet melengető akció hatására a vértesszőlősi csapat Facebook oldalának rajongói száma 30 000-rel nőtt, a hétvégi forgalom is megugrott (pl. tapétából egy nap alatt egy átlagos hónap eladási számát érték el).

Az áruházvezető örült a kampány sikerességének

Tóth Csaba, a Diego Vértesszőlős áruházvezetője elmondta: „Örömmel álltam az ügy mellé, így a posztban beígért szabadnapokat természetesen megérdemlik a leleményes fiúk. Köszönöm a nevükben is a lelkes, állatbarát emberek összefogását! Megható volt olvasni a kommentekben, hogy csak ebben a hét napban, a mi adományunkon túl számos tárgyi és anyagi felajánlás is érkezett a menhely számára. Ebből is látszik, milyen erő rejlik abban, ha jó célért szólítjuk meg a közösséget.”