2024 december 09

Újabb modellel hódítana az EV piacon a Lotus

A Lotus a hétvégén leleplezte a legújabb elektromos modelljét. Az új Emeya a Tesla Model S és a Porsche Taycan komoly kihívója lehet.

A Lotus leleplezte a legújabb elektromos modelljét. Az Emeya több mint 900 lóerő leadására lesz képes. Ez a modell lesz a brit márka első nagyteljesítményű szedánja az 1990-ben bemutatott Carlton óta. A modell a világ leggyorsabb luxus szedánja volt ekkortájt. Az Emeya a Carlton „hagyatékát” viszi tovább az elektromos korszakba.

Új szegmensben próbálkozik a Lotus

A Lotus márka alapos átalakuláson megy át jelenleg. Az autógyártó az Emeya-val egy új szegmensbe lép be. Az elegáns elektromos sportlimuzin a Porsche Taycan és a Tesla Model S riválisának készül, a Lotus „Electric Premium Architecture”-jára alapulva. Az új modell mindössze 18 hónappal azután érkezik, hogy a Lotus bemutatta első SUV-ját, az Eletre-t. Az elektromos luxus SUV-ot a kínai Wuhanban gyártják.

Az autógyártó nagy hangsúlyt fektetett a teljesítményre. Ennek eredményeképpen az Emeya csúcsverziója duplamotoros hajtásláncot kapott, amely több mint 900 lóerő leadására lesz képes. A 0-62 mérföldperórás sprintet így 2.8 másodperc alatt abszolválja a Lotus Emeya. Ez megegyezik a Porsche elektromos csúcsmodelljének teljesítményével (Porsche Taycan Turbo S). Az Emeya az egyik leggyorsabb négyajtós autó lehet az elektromos piacon.

Egyelőre arról nem közöltek információkat, hogy mekkora lesz az autó hatótávolsága. A Lotus állítása szerint „hasonló lesz az Eletre által kínálthoz.” Ez 300-400 mérföldes hatótávot jelent. Az autó állítólag 10 százalékról mindössze 15 perc alatt 80 százalékra tölthető.

Az Emeya gyártása jövőre kezdődik meg, szintén a kínai Wuhanban található üzemben. A felszereltségi szintek és az árak várhatóan az Eletre-hez hasonlóan alakulnak majd. A 603 lóerős belépőszintű és S modellek ára 125 ezer dollár körül indulhat, míg a 905 lóerős csúcskivitel ára nagyjából 150 ezer dollárnál kezdődhet.

Forrás: Autocar

Borítókép forrása: www.lotus.com