2024 május 29

A Lotus szerencsét próbál a luxus EV SUV-ok piacán

Tavaly a Lotus bejelentette, hogy a „Vision80” nevű program keretében a Lotus megalapításának 80 évfordulójára, 2028-ra már csak csupán tisztán elektromos hajtáslánccal szerelt autókat gyártanának. A most bemutatott, Lotus Eletre névre keresztelt nagy teljesítményű elektromos SUV egy fontos mérföldkő az autógyártó nagyszabású EV terveiben.

Az EV SUV az első a négy elektromos modell közül, amelyet 2025-ig piacra dob a Geely tulajdonában álló brit autógyártó. A hivatalos bemutatóig a modellre a Type 133 kódnévvel reflektáltak. A Eletre egy több mint 5 méter hosszú, tágas luxus SUV. A modellt első sorban az amerikai és a kínai piacra szánják, de a Lotus szerint Európában és Nagy-Britanniában is kapós lesz az Eletre. Az előzetes várakozások szerint a modell listaára valamivel 100 ezer font alatt alakulhat.

A Lotusnak óriási versenyelőnyt jelenthet, hogy a nagy teljesítményű EV SUV szegmensben még nincsenek vetélytársak az Eletre számára. A méretben is hasonló, legközelebbi rivális a Lamborghini Urus lehet, az Urusból azonban nincsen jelenleg se hibrid, se elektromos kivitel. A hamarosan érkező Ferrari SUV, a Purosangue is hibrid hajtást kap majd. Szintén növelheti a modell népszerűségét, hogy az Eletre egy teljesen új, a Lotus által kifejlesztett platformot kapott.

Az Eletre vonalvezetésében is felfedezhető némi hasonlóság a Lamborghini Urus-al. https://media.lotuscars.com/
https://media.lotuscars.com/

Az Eletre három kivitelben lesz kapható, a pontos specifikációkat még nem hozta nyilvánosságra a gyártó. A Lotus annyit elárult, hogy a csúcskivitel hatótávolsága 560 kilométer környékén alakulhat, mely mellé 592 lóerős teljesítmény párosulna. Az autógyártó szerint akár 18 perc alatt is feltölthető lesz az Eletre. A Lotus népszerűsége az elmúlt évek során egyre csak csökkent, az elektromos SUV áttörést okozhat. Mindenképp óriási versenyelőnyt jelent, hogy a Lotus modellje lesz az első ebben a jelenleg még igen szűk szegmensben.

A Lotus Cars a Geely nevű kínai multinacionális autóipari vállalat érdekeltségébe tartozik. A hongkongi tőzsdén jegyzett Geely Automobile Holdings részvényei idén több mint 40 százalékos mínuszban vannak, míg az elmúlt 52 hét során durván 37 százalékkal gyengült az árfolyam.