Sötét mód ikon
2025 december 28
Tényleg BMW motort raknak a Mercedesekbe? – Mennyire sokkolja az együttműködés majd az autóipart?

Tényleg BMW motort raknak a Mercedesekbe? – Mennyire sokkolja az együttműködés majd az autóipart?

Az autóipar egyik legnagyobb fordulata jöhet. A Mercedes a rivális BMW motorjait használja a következő hibrid modelljeiben. Ha az üzlet megvalósul, a két német luxusóriás átalakíthatja a teljes autópiacot. A két márka együttműködése a villanyautók lassú terjedése és a szigorodó szabályozások miatt kezdődhet?

Tárgyalások folynak hogy a Mercedes autók gyártásánál BMW benzinmotorjai kerülnek. Forrás: Unsplash (illusztráció)

Mercedes és BMW együttműködése történelmi fordulatot hoz az autóiparban?

Az autóipar egyik legmeglepőbb együttműködésére készülhetünk. Benfenntes források szerint állítólag a Mercedes-Benz a BMW négyhengeres benzinmotorjait építené be jövőbeli hibrid és növelt hatótávolságú modelljeibe. A két rivális márka közötti megállapodás alapja, hogy a villanyautók terjedése lassabb a vártnál. A Mercedes pedig időt és költséget takarítana meg azzal, hogy kész megoldást vesz át a bajoroktól. A stratégiai lépés pedig a fejlesztési költségeket csökkentené ezzel az együttműködéssel – számolt be a tárgyalásokról, amelyeket még nem erősítettek meg hivatalosan a brit Autocar magazin.

Miért van szüksége a Mercedesnek a BMW motorjaira?

A Mercedes-Benz jelenleg saját fejlesztésű 1,5 literes, turbós M252-es motorját most mutatta be, amely a kínai Horse (Geely–Renault közös vállalat) gyártásában készül. Ez a motor azonban nem alkalmas plug-in hibridekhez (PHEV) vagy hatótáv növelős rendszerekhez. Csak gyenge hibridként működik.


A BMW viszont a jól bevált 2,0 literes, turbós B48-as négyhengerest kínálja, amelyet a legtöbb mai BMW és Mini modellben használnak, és amely hosszanti és keresztirányú beépítésre egyaránt alkalmas. Ez ideális alapot jelenthetene a Mercedes számára, hogy bővítse PHEV-kínálatát.

Valószínűleg az ausztriai Steyrben található gyárról lehetne szó, ahol a BMW 2.0 literes B48 motorja készül. Ez a modell lenne megfelelő a Mercedes számára, hogy növelje a kínálatát mind a kompakt mind a középkategóriás modelljeiben.

Mely modellek érintettek?

Az új CLA-ban már kínált M252 motor három teljesítménnyel – 136 lóerő, 163 lóerő és 190 lóerő – érhető el, és egy nyolcfokozatú, duplakuplungos automata sebességváltóhoz kapcsolódik, amelyben egy 27 lóerős villanymotor található.
Az együttműködés érinthet több kulcsfontosságú típust:

  • kompakt CLA / GLA páros
  • GLB, C- és E-osztály
  • GLC SUV
  • sőt a tervezett „kis G” is a G-osztály alá.

Stratégiai és gazdasági előnyök

A Mercedes számára ez biztosítaná az Euro 7-es szabványnak megfelelő motorellátást, amely kulcsfontosságú a belső égésű motoros modellek gyártásának folytatásához. Ez elősegítené a plug-in hibrid kínálat bővítését anélkül, hogy további jelentős költségeket kellene beruházni a négyhengeres motorok fejlesztésébe.

További előnyök:

Euro 7 megfelelés miatt a BMW motorjai segítenék a Mercedes modellsorozatainak, hogy megfeleljenek az új emissziós szabványoknak.

A fejlesztési költségek is megtakarítást jelentenek mindkét vállalatnak. Így nem kell nulláról kifejleszteni egy teljes PHEV-hajtásláncot.

A rugalmasság is előnyt jelent, mert a B48 motor széleskörű felhasználhatósága növelné a modellpaletta mozgásterét.

A termelés globálisan működhet, amely még kedvezőbb és költséghatékonyabb lehet. Állítólag egy közös motorgyár létrehozása is szóba került az Egyesült Államokban, amellyel a az importvámok kikerülhetők.

Történelmi összefogás lesz a két nagy rivális autómárka között?

Ha az üzlet megszületik, az autóipar történetében először fordulna elő, hogy két német luxusmárka nemcsak megosztja egymással a technológiát, hanem közös gyártásban is gondolkodik. Egyes bennfentesek szerint hosszabb távon a sebességváltók közös fejlesztése sem elképzelhetetlen.

Mikor jöhet a döntés?

Az Autocar értesülései szerint a két vállalat már magas szintű tárgyalásokat folytat, és akár még az év vége előtt bejelenthetik, hogy megvalósul-e az együttműködés.

Címlapkép forrása: Unsplash (Illusztráció)

Oszlányi Gyöngyvér



Oszlányi Gyöngyvér a Tőzsdefórum vezető szerkesztő-újságírója, ahol gazdasági témájú cikkeket ír, hírszerkesztéssel és címlapszerkesztéssel is foglalkozik. Korábban a Médiaworksnél dolgozott újságíróként, és megfordult a Világgazdaság, Magyar Nemzet, Bors, Ripost vagy Metropol oldalain. Tapasztalata kiterjed a gazdasági, kulturális, valamint közösségi hírek szerkesztésére, és szoros kapcsolatban áll a napi gazdasági eseményekkel.Fotósként rendszeresen jelentek meg a sajtóban képei. Rendszeresen vett részt sajtóeseményeken, ahol interjúkat, tudósításokat és beszámolókat készített, sőt videós anyagokat is forgatott, amelyek több milliós nézettséget értek el. Pályafutását művészeti menedzseri és újságírói diplomával kezdte, majd a József Attila Tudományegyetemen szerzett kommunikáció szakos diplomát. Két évig műsorvezetőként dolgozott filmes témájú podcasteken. Újságírói munkája előtt marketingmenedzserként dolgozott nemzetközi reklámügynökségeknél, ahol sikeres reklámkampányokat szervezett és PR területen szerzett tapasztalatokat. Ezen kívül dizájnerként és kulturális menedzserként is több projektben vett rész sikeresen. Gyöngyvér fiatal korában táncművészként dolgozott nemzetközi filmekben szerepelt és modern darabokban működött közre.

Legnézettebb Tartalmak

Iratkozz fel a hírlevelünkre!

Kapd meg a legújabb tőzsdei híreket, egyenesen az e-mail fiókodba.