
Tényleg BMW motort raknak a Mercedesekbe? – Mennyire sokkolja az együttműködés majd az autóipart?
Az autóipar egyik legnagyobb fordulata jöhet. A Mercedes a rivális BMW motorjait használja a következő hibrid modelljeiben. Ha az üzlet megvalósul, a két német luxusóriás átalakíthatja a teljes autópiacot. A két márka együttműködése a villanyautók lassú terjedése és a szigorodó szabályozások miatt kezdődhet?

Mercedes és BMW együttműködése történelmi fordulatot hoz az autóiparban?
Az autóipar egyik legmeglepőbb együttműködésére készülhetünk. Benfenntes források szerint állítólag a Mercedes-Benz a BMW négyhengeres benzinmotorjait építené be jövőbeli hibrid és növelt hatótávolságú modelljeibe. A két rivális márka közötti megállapodás alapja, hogy a villanyautók terjedése lassabb a vártnál. A Mercedes pedig időt és költséget takarítana meg azzal, hogy kész megoldást vesz át a bajoroktól. A stratégiai lépés pedig a fejlesztési költségeket csökkentené ezzel az együttműködéssel – számolt be a tárgyalásokról, amelyeket még nem erősítettek meg hivatalosan a brit Autocar magazin.
Miért van szüksége a Mercedesnek a BMW motorjaira?
A Mercedes-Benz jelenleg saját fejlesztésű 1,5 literes, turbós M252-es motorját most mutatta be, amely a kínai Horse (Geely–Renault közös vállalat) gyártásában készül. Ez a motor azonban nem alkalmas plug-in hibridekhez (PHEV) vagy hatótáv növelős rendszerekhez. Csak gyenge hibridként működik.
A BMW viszont a jól bevált 2,0 literes, turbós B48-as négyhengerest kínálja, amelyet a legtöbb mai BMW és Mini modellben használnak, és amely hosszanti és keresztirányú beépítésre egyaránt alkalmas. Ez ideális alapot jelenthetene a Mercedes számára, hogy bővítse PHEV-kínálatát.
Valószínűleg az ausztriai Steyrben található gyárról lehetne szó, ahol a BMW 2.0 literes B48 motorja készül. Ez a modell lenne megfelelő a Mercedes számára, hogy növelje a kínálatát mind a kompakt mind a középkategóriás modelljeiben.
Mely modellek érintettek?
Az új CLA-ban már kínált M252 motor három teljesítménnyel – 136 lóerő, 163 lóerő és 190 lóerő – érhető el, és egy nyolcfokozatú, duplakuplungos automata sebességváltóhoz kapcsolódik, amelyben egy 27 lóerős villanymotor található.
Az együttműködés érinthet több kulcsfontosságú típust:
- kompakt CLA / GLA páros
- GLB, C- és E-osztály
- GLC SUV
- sőt a tervezett „kis G” is a G-osztály alá.
Stratégiai és gazdasági előnyök
A Mercedes számára ez biztosítaná az Euro 7-es szabványnak megfelelő motorellátást, amely kulcsfontosságú a belső égésű motoros modellek gyártásának folytatásához. Ez elősegítené a plug-in hibrid kínálat bővítését anélkül, hogy további jelentős költségeket kellene beruházni a négyhengeres motorok fejlesztésébe.
További előnyök:
Euro 7 megfelelés miatt a BMW motorjai segítenék a Mercedes modellsorozatainak, hogy megfeleljenek az új emissziós szabványoknak.
A fejlesztési költségek is megtakarítást jelentenek mindkét vállalatnak. Így nem kell nulláról kifejleszteni egy teljes PHEV-hajtásláncot.
A rugalmasság is előnyt jelent, mert a B48 motor széleskörű felhasználhatósága növelné a modellpaletta mozgásterét.
A termelés globálisan működhet, amely még kedvezőbb és költséghatékonyabb lehet. Állítólag egy közös motorgyár létrehozása is szóba került az Egyesült Államokban, amellyel a az importvámok kikerülhetők.
Történelmi összefogás lesz a két nagy rivális autómárka között?
Ha az üzlet megszületik, az autóipar történetében először fordulna elő, hogy két német luxusmárka nemcsak megosztja egymással a technológiát, hanem közös gyártásban is gondolkodik. Egyes bennfentesek szerint hosszabb távon a sebességváltók közös fejlesztése sem elképzelhetetlen.
Mikor jöhet a döntés?
Az Autocar értesülései szerint a két vállalat már magas szintű tárgyalásokat folytat, és akár még az év vége előtt bejelenthetik, hogy megvalósul-e az együttműködés.
Címlapkép forrása: Unsplash (Illusztráció)