Sötét mód ikon
2025 december 28
Bajban a Mercedes? – Több mint 17 ezer autót hívnak vissza veszélyes kormányműhiba miatt

Bajban a Mercedes? – Több mint 17 ezer autót hívnak vissza veszélyes kormányműhiba miatt

Újabb globális visszahívást jelentett be a Mercedes-Benz. A kormányrendszer hibás csavarkötése miatt világszerte több mint 17 ezer autót, köztük a C-osztály, a GLC és az EQE modelleket kell szervizbe vinni.

Több mint 17 ezer Mecedes gépjárművet hívnak vissza hiba miatt. Forrás: Unsplash (illusztráció)

Mercedesnél a C-osztályt, GLC-t és EQE-t is visszahívják kormányműhiba miatt

A Mercedes-Benz újabb globális visszahívási kampányt hirdetett meg, miután kiderült, hogy egy hibás csavarkötés komoly biztonsági kockázatot jelenthet több modellsorozatnál. A német Szövetségi Gépjármű-közlekedési Hatóság (KBA) közlése szerint világszerte 17 606 jármű érintett, köztük 2651 autó Németországban – számolt be a visszahívásról a Bild.

Rosszul meghúzott csavar a kormányrendszerben

A hibát a kormánytengely-kapcsolónál található csatlakozás okozza, ahol a kormánykerék mozgását továbbítják a kormánymű felé. A vizsgálatok szerint bizonyos járműveknél a csavarkötéseket nem húzták meg megfelelően, ami miatt a csatlakozás meglazulhat. A legrosszabb esetben ez a kormánymű teljes meghibásodásához vezethet, ami a közlekedésbiztonság szempontjából rendkívül veszélyes.

Ezeket a modelleket érinti a visszahívás

A visszahívás a Mercedes több népszerű sorozatát is érinti, köztük:

  • Mercedes-Benz C-osztály (206-os sorozat)
  • Mercedes-Benz EQE (295-ös sorozat)
  • Mercedes-Benz GLC és GLC kupé (254-es sorozat)

Az érintett autók gyártása 2022 márciusa és 2025 júliusa között történt, így viszonylag friss modellekről van szó.

A gyártó intézkedései

A Mercedes-Benz közölte, hogy a visszahívásban érintett járművek tulajdonosait hivatalosan értesítik, és a szervizek ingyenesen elvégzik a szükséges javítást. A gyártó szerint a probléma eddig nem vezetett ismert balesethez, ugyanakkor a potenciális kockázat miatt elengedhetetlen a gyors beavatkozás.

A visszahívás újabb csapást jelent a német prémiumgyártónak, amely az elmúlt években többször is kénytelen volt hasonló intézkedéseket hozni különféle technikai hibák miatt. A mostani ügy azért különösen érzékeny, mert közvetlenül a járművek biztonsági rendszerét érinti, így a Mercedes számára kulcsfontosságú, hogy gyorsan és átláthatóan kezelje a problémát.

Címlapkép forrása: Unsplash (illusztráció)

Oszlányi Gyöngyvér



Oszlányi Gyöngyvér a Tőzsdefórum vezető szerkesztő-újságírója, ahol gazdasági témájú cikkeket ír, hírszerkesztéssel és címlapszerkesztéssel is foglalkozik. Korábban a Médiaworksnél dolgozott újságíróként, és megfordult a Világgazdaság, Magyar Nemzet, Bors, Ripost vagy Metropol oldalain. Tapasztalata kiterjed a gazdasági, kulturális, valamint közösségi hírek szerkesztésére, és szoros kapcsolatban áll a napi gazdasági eseményekkel.Fotósként rendszeresen jelentek meg a sajtóban képei. Rendszeresen vett részt sajtóeseményeken, ahol interjúkat, tudósításokat és beszámolókat készített, sőt videós anyagokat is forgatott, amelyek több milliós nézettséget értek el. Pályafutását művészeti menedzseri és újságírói diplomával kezdte, majd a József Attila Tudományegyetemen szerzett kommunikáció szakos diplomát. Két évig műsorvezetőként dolgozott filmes témájú podcasteken. Újságírói munkája előtt marketingmenedzserként dolgozott nemzetközi reklámügynökségeknél, ahol sikeres reklámkampányokat szervezett és PR területen szerzett tapasztalatokat. Ezen kívül dizájnerként és kulturális menedzserként is több projektben vett rész sikeresen. Gyöngyvér fiatal korában táncművészként dolgozott nemzetközi filmekben szerepelt és modern darabokban működött közre.

Legnézettebb Tartalmak

Iratkozz fel a hírlevelünkre!

Kapd meg a legújabb tőzsdei híreket, egyenesen az e-mail fiókodba.