Új világrekord született az elektromos autózás történetében. A Mercedes-AMG GT XX villanyautó hét és fél nap alatt kerülte meg a Földet. Ez az útmennyiség átlagosan több mint 5 300 km-t jelent naponta. Az új csúcs bebizonyította, hogy az elektromos autók is képesek a hosszú távú futamidőre.

Mercedes-AMG GT XX: villanyautó, amely 7,5 nap alatt megkerülte a Földet
A Mercedes bebizonyította, hogy a nagy teljesítményű elektromos AMG GT XX autó kiemelkedő és hosszú távon megbízható. Ennek érdekében a vállalat intenzív tartóssági tesztet szervezett a híres olaszországi Nardò versenypályán, ahol a Mercedes-AMG GT XX nem kevesebb, mint 25 új rekordot állított fel – olvasható a történelmi rekordról a Mercedes.
A Mercedes-AMG új koncepció elektromos sportautója, a GT XX világrekordot döntött az olaszországi Nardò tesztpályán. A kísérlet során két autó vett részt, amelyek közül a gyorsabb alig több mint hét és fél nap alatt teljesítette a Föld kerületének megfelelő, 48 480 kilométeres távot, ezzel történelmet írt az elektromos autók világában.
Hogyan volt lehetséges ilyen hosszú távot megtenni ilyen rövid idő alatt?
A Mercedes egy nap alatt is elképesztő teljesítményt produkált. Az egyik csúcsot a GT XX modellje egy nap, vagyis 24 óra alatt teljesítette és 5 478 kilométert tett meg, ezzel megdöntötte a kínai Xpeng P7 korábbi rekordját. Ez közel 1 600 kilométerrel több az előző csúcsnál, és csaknem egyharmaddal jobb, mint a Mercedes saját CLA modelljének eredménye.
A második rekord az volt, hogy kevesebb mint 8 nap alatt megtette a világ körüli utat. Jules Verne 1873-ban írta a 80 nap alatt a világ körül című könyvet . Most, több mint 150 évvel később, Mercedes elérte a lehetetlent. Ezt a távolságot több mint tízszer rövidebb idő alatt tette meg, azaz kevesebb mint 8 nap alatt.
Több mint 25 rekordokat is felállított az autó
Az autók összesen több mint fél tucat állóképességi rekordot döntöttek meg. A meghatározott időszakokban mért órás távokban, például 12, 48, 168 órás távoknál új csúcs született.
A 40 000 kilométeres szakaszt 230,6 km/h-s átlagsebességgel teljesítették, a megállásokat is beleszámítva,
A boxkiállások alatt mindössze egy percig töltöttek, mivel a legújabb 900 kW-os gyorstöltési rendszert használták.
F1-es pilóta is a volán mögött volt a rekordszületésnél
A rekordkísérletben 17 profi pilóta vett részt, köztük a Mercedes F1-es versenyzője, George Russell, aki Instagramján arról számolt be, hogy 300 km/h körüli sebességgel vezette az autót. A csapat három váltásban, napi 24 órában hajtotta a járműveket.

A Mercedes tiszteleg a régi legendás modell előtt
A GT XX formavilága egyértelműen tiszteleg a C-111-es kísérleti modell előtt, amely az 1970-es években a Mercedes egyik legendás rekordautója volt. Most ugyanezt a hagyományt vitték tovább az elektromos korszakban, a motorsportban szerzett tapasztalatokat felhasználva.
Címlapkép forrása: Mercedes