Sötét mód ikon
2025 december 28
A Mercedes nem viccel – Az új Vision Iconic mindenkit lenyűgözött

A Mercedes nem viccel – Az új Vision Iconic mindenkit lenyűgözött

A Mercedes nem teketóriázott és felvázolta az új jövőt a Vision Iconic modelljével. Az Art Deco korszakot élesztette újjá az új elektromos modelljében, ahol a LED hűtőrács, a 4-es szintű önvezetés, a napelemes fényezés új korszakot nyit a luxusautózásban. Harmincas évek birodalmi hangulata a legújabb technológiával látható az új tanulmányautójában És hogy mennyibe kerül majd egy ilyen csoda? Az már a jövő kérdése.

A Mercedes bemutatta új tanulmány autóját, a Vision Iconic modellt. Forrás: Mercedes

A múlt és jövő találkozásában megszületett a Vision Iconic

Elképesztően gyönyörű autót mutatott be a Mercedes-Benz két héttel ezelőtt. A nyilvánosság elé került már hivatalosan is a német autómárka legújabb koncepcióautója, a Vision Iconic. A modell nem csak egy új modell, hanem jövő autója. A Mercedes pedig egy új időutazásra viszi ezzel a modellel a rajongóit, amely a márka 1930-as évekbeli formanyelvét és aranykorát idézi fel, miközben a jövő technológiáját vetíti előre – jelent meg az új modell a Mercedes oldalán.

A Mercedes új célt tűzött ki ezzel a modellel. Mégpedig azt, hogy hidat képezzen a múlt és jövő között. A fő gondolat, hogy az elektromos korszak is képes megőrizni a márka hagyományát, miközben új formát ad a luxusnak.

A Mercedes új ikonikus hűtőrácsa LED-ekkel. Forrás: Mercedes

Az ikonikus hűtőrács újraértelmezése

A Vision Iconic legmeghatározóbb eleme a „ikonikus hűtőrácsa”, amely a Mercedes több mint százéves formatervezési hagyományát viszi tovább. A klasszikus, krómozott orr-részt pedig LED-ek alkotják, melyek dinamikusan változtatják mintázatukat.

A függőleges rácsos hűtőszerkezetet, amely mindig is meghatározta a Mercedes elejét most is erőteljesen meghatározza az autó orrát. Olyan legendás modellek inspirálták, mint a Mercedes-Benz 600 Pullman, a W 108 és a W 111. Az új értelmezéssel viszont már teljesen elektromos és digitális világra készült, ahol a hűtőrács nem a motor hűtésére, hanem a márka identitásának vizuális kifejezésére szolgál.

A hatalmas króm, amely keretet ad, a füstölt üveg betétek és a kontúrvilágítás futurisztikus aurát adnak az autónak. A motorháztető pedig a letisztult íves formájával továbbra is az eleganciát képviseli.

A Vision Iconic belseje is különleges formatervezéssel készült. Forrás: Mercedes

Art Deco elegancia és Zeppelin feeling

A Vision Iconic formatervét a ’30-as évek Art Deco stílusjegyeit hozza. Akik ismerik a harmincas évek dizájn világát azonnal észreveszik, hogy az akkori korra jellemző birodalmi elegancia jegyeire utalnak a részletek és a formavilág. A fényes fekete karosszéria, a keskeny LED-es fényszórók és a hosszú motorháztető pedig nem kérdés, elegáns megjelenést kölcsönöz a járműnek.

A tanulmányautó belseje olyannak tűnik, mit egy műalkotás nem pedig közlekedési eszköznek. Az utastér egyetlen, mélykék bársonnyal bevont üléspadból és egy lebegő „Zeppelin” műszerfalból áll. A belső tér anyaghasználata a 20-as és 30-as évek világának a luxusát idézi, miközben a technológiai megoldások a jövőt hozzák.

A műszerfal közepén analóg kronográf jellegű kijelzők kaptak helyet, az üveg mögött pedig rejtetten láthatók a vezetéshez szükséges információk. Az analóg és a digitális luxusa elképesztő kényelmes érzetet adhat majd a sofőrnek.

Napelemes fényezéssel és 4-es szintű önvezetéssel az új technológia is megmutatja a jövőt

A Mercedes nem csupán a külsőt gondolta újra. A Vision Iconic tele van forradalmi technológiákkal. A Steer-by-wire rendszer a Mercedes nagy újítása. A kormányzás teljesen elektronikus, nincs mechanikus kapcsolat a kormány és a kerekek között.

Neuromorfikus számítástechnikával az autó számítási rendszere az emberi agy mintájára működik. nemcsak energiahatékony, hanem tanulékony is.

Fotovoltaikus aktív felülettel, amely a napelemes festéssel egy új ökovilágra utal. Az autó karosszériája képes energiát termelni a napsugárzásból, amely kiegészíti a hajtáslánc elektromos ellátását.

4-es szintű önvezetéssel az autó képes teljesen átvenni a vezetést. A sofőr pedig akár pihenhet, filmet nézhet vagy alhat is. Ez a szint már gyakorlatilag a sofőr nélküli közlekedés előszobája lesz, ahol a vezetés új korszakba viszi az embert.

A Mercedes Vision Iconic modellje az autózás jövőjét mutatja meg. Forrás: Mercedes

A Mercedes jövőképében a luxus új világát mutatja

„A Vision Iconic megtestesíti a mobilitás jövőjéről alkotott elképzelésünket. Olyan úttörő innovációkkal, mint a neuromorfikus számítástechnika, a napelemes festés és a 4-es szintű automatizált vezetés, új mércét állítunk fel az elektromos és digitális korban.”
emelte ki a Mercedes új jövőjét ezzel a modellel Markus Schäfer, a Mercedes-Benz Group AG fejlesztési vezérigazgató-helyettese

„Ez több mint egy autó. Egy mozgásban lévő szobor, tisztelgés az időtlen elegancia előtt és kijelentés a jövőre nézve.” hangsúlyozta a különlegességet Gorden Wagener, a Mercedes-Benz vezető formatervezője

A Vision Iconic pedig nemcsak az autóipar új technológiai ,innovációjáról szól hanem egyben filozófiai üzenet is. A Mercedes-Benz szerint a luxus jövője nem a rideg digitalizációban, hanem az örökség és modernitás harmóniájában rejlik. Egy olyan koncepció, amely egyszerre tiszteleg a múlt nagysága előtt, és bemutatja, milyen lesz a luxusautózás az elkövetkező évtizedben.

A LED-hűtőrács, a napelemes fényezés, az önvezetés és a lebegő műszerfal– a Vision Iconic minden részletével azt üzeni, hogy a Mercedes nem fél újraértelmezni saját hagyományait, miközben formálja a jövő mobilitását.

Jelen írás kizárólag tájékoztatási célt szolgál. A cikkben megjelenő információk nyilvános és mindenki számára elérhető adatok alapján kerültek felhasználásra.

Címlapkép forrása: Mercedes

Oszlányi Gyöngyvér



Oszlányi Gyöngyvér a Tőzsdefórum vezető szerkesztő-újságírója, ahol gazdasági témájú cikkeket ír, hírszerkesztéssel és címlapszerkesztéssel is foglalkozik. Korábban a Médiaworksnél dolgozott újságíróként, és megfordult a Világgazdaság, Magyar Nemzet, Bors, Ripost vagy Metropol oldalain. Tapasztalata kiterjed a gazdasági, kulturális, valamint közösségi hírek szerkesztésére, és szoros kapcsolatban áll a napi gazdasági eseményekkel.Fotósként rendszeresen jelentek meg a sajtóban képei. Rendszeresen vett részt sajtóeseményeken, ahol interjúkat, tudósításokat és beszámolókat készített, sőt videós anyagokat is forgatott, amelyek több milliós nézettséget értek el. Pályafutását művészeti menedzseri és újságírói diplomával kezdte, majd a József Attila Tudományegyetemen szerzett kommunikáció szakos diplomát. Két évig műsorvezetőként dolgozott filmes témájú podcasteken. Újságírói munkája előtt marketingmenedzserként dolgozott nemzetközi reklámügynökségeknél, ahol sikeres reklámkampányokat szervezett és PR területen szerzett tapasztalatokat. Ezen kívül dizájnerként és kulturális menedzserként is több projektben vett rész sikeresen. Gyöngyvér fiatal korában táncművészként dolgozott nemzetközi filmekben szerepelt és modern darabokban működött közre.

Legnézettebb Tartalmak

Iratkozz fel a hírlevelünkre!

Kapd meg a legújabb tőzsdei híreket, egyenesen az e-mail fiókodba.