A vártnál sokkal alacsonyabb lett az infláció az eurózónában!
Kifognak a fukar indiaiak a Disney-n
Keresztbe húzta a Disney számításait az indiai lakosság költségtudatossága. A cég ezért kénytelen új irányból próbálkozni, hogy visszanyerje a felhasználóit.
Nyomás alatt
Az indiai streaming-üzletág, a 2022 márciusáig tartó évben – a legutóbbi nyilvánosságra hozott eredmények szerint – 41,5 millió dolláros veszteséget könyvelt el 390 millió dolláros bevétel mellett. Ez a piac az egyik legfontosabb színtere a Disney terveinek, hiszen itt szinte egyeduralkodó számok tekintetében.
Az előfizetők azonban elkezdtek leiratkozni a szolgáltatásról. A felhasználók száma a harmadával csökkent egy év alatt, ami egyre nagyobb nyomás alá helyezi a vállalatot. A Disney problémája intő példa az indiai piaccal kapcsolatban, ahol a középosztályra vonatkozó várakozásokat gyakran meghiúsítják a mélyen költségtudatos fogyasztók.
Az ingyenes a nyerő
A vállalat 2019-ben 71 milliárd dollárt fizetett a 21st Century Fox-nak, több szolgáltatásért is. Ezek között lapult a Hotstar indiai streamingplatform. A Hotstar tulajdonolta a világ legnagyobb és ezzel legtöbb pénzzel rendelkező krikett bajnokságának streaming-jogait. A Disney 2020-ban fizetőssé tette a közvetítést ezzel nagyobb bevételt remélve. Az eredeti 61 millió felhasználóbázist 100-ra tervezte növelni.
Mukesh Ambani indiai milliárdos azonban tavaly egy 2,9 milliárd dolláros ajánlat keretében elorozta az IPL jogait, majd ingyenesen streamelte a meccseket. Hamarosan a Disney előfizetői elmenekültek – az októberi 61 millió felhasználóból júliusra nagyjából 21 millióan távoztak.
A Disney elismerte, hogy rosszul mérte fel az indiaiak fizetési hajlandóságát – az emberek feliratkoztak a Hotstarra, amikor az IPL-t kínálták, de nem maradtak ott, hogy prémiumabb csomagokat vásároljanak más tartalmak megtekintéséhez – mondta két Disney-forrás a Reutersnek.
„Bíztunk az indiai előfizetők fizetési hajlandóságában. Ez nem jött be” – mondta az egyik forrás. „Az ingyenes krikett az egyetlen golyó, ami maradt”.
A vállalat augusztus 30-tól élőben közvetíti az Ázsia-kupa, valamint az október-novemberi világbajnokság mérkőzéseit, amelyeket a krikettőrült nemzet 600 millió okostelefonjának felhasználói nézhetnek fizetés nélkül.
Forrás: reuters.com
Képek forrása: shutterstock