2024 április 18

Fogyasztanak a fogyasztók

A vártnál jobban nőtt a brit-holland Unilever árbevétele a tavalyi negyedik negyedévben – derült ki a vállalat csütörtökön közzétett jelentéséből.

Az Unilever arról számolt be, hogy árbevétele a tavaly december végével záródott negyedik negyedévben az előző év azonos időszakában elérthez képest 9,2 százalékkal bővült, döntően a mosószerek, szappanok és csomagolt élelmiszerek magasabb ára miatt. Elemzők előzetesen 8,2 százalékos emelkedésre számítottak. Tavaly 9 százalékkal bővült a cég árbevétele, 11,3 százalékos áremelkedés és 2,1 százalékos volumencsökkenés mellett az előző évvel szemben.

Az Unilever várakozásai szerint az értékesítés volumene 2023 első felében tovább csökkenhet, és az még bizonytalan, hogy az év második felében lesz-e fellendülés. A vállalat éves nyeresége 2022 egészében 8,269 milliárd euró volt, 24,9 százalékkal több az előző évben elért 6,621 milliárd eurónál. A londoni székhelyű cég azt közölte, hogy 2023-ban is magas költséginflációra számít. A csomagolt árucikkek iparága meredeken emelte az árakat az elmúlt évben, hogy megbirkózzon egyebek mellett a kakaó, a napraforgóolaj és a búza áremelkedése okozta költségnövekedéssel.

Az Unilever azt is közölte csütörtökön, hogy Kínában a fogyasztás jelentős fellendülésére számít a járványügyi korlátozások feloldásával, a háztartásokban keletkező mintegy 1,5-2 ezer milliárd dollár megtakarítás növelheti a vállalat kínai eladásait. Az Unilever több mint 190 országban van jelen, és naponta 3,4 milliárd fogyasztót ér el, így globálisan az élelmiszerek, kozmetikumok és háztartási tisztítószerek piacán az egyik vezető szereplőnek számít. Az Unilever Magyarország Kft. a budapesti irodában és magyarországi gyáraiban több mint 1300 munkavállalót foglalkoztat – közölte a távirati iroda.