
Jobban teljesített a PepsiCo, mint várták – Stabil profit, pozitív kilátások
A PepsiCo a várakozásokat meghaladó bevétellel és nyereséggel zárta második üzleti negyedévét, így továbbra is stabilan tartja magát a globális üdítőpiacon. A vállalat részvényei azonnal látványos emelkedést mutattak.

Túlszárnyalta az elemzői várakozásokat a PepsiCo. Forrás: Unsplash
Erősebben teljesített a vártnál a Pepsi és nemcsak a bevétel nőtt, hanem a nyereség is
A vártnál jobb negyedéves eredményeket közölt PepsiCo a második üzleti negyedévéről, amelyeket az üdítőitalokra és snackekre irányuló folyamatos kereslet hajtott az Egyesült Államokban és más nagyobb piacokon, beleértve Európát is– számolt be a Reuters az üdítőital vállalat teljesítményéről.
A világ egyik legnagyobb üdítő- és snackgyártó vállalata 22,726 milliárd dolláros bevételt ért el, ami 1 százalékos éves növekedés, és meghaladja az elemzők által várt 22,27 milliárdot.
A Gatorade tulajdonosa optimistább hangvételű nyilatkozatot tett ebben a negyedévben. Korábban arra figyelmeztetett, hogy a fokozott makrogazdasági és fogyasztói bizonytalanságok idén visszavethetik az üzleti tevékenységüket az amerikai és néhány nemzetközi piacon.
Szilárd növekedés az organikus bevételeknél és meglepetés a nyereségnél
A vállalat közlése szerint az organikus bevételnövekedés 2,1 százalék volt. Az árfolyam-ingadozásoktól és akvizíciós hatásoktól megtisztított adat szintén stabil teljesítményt jelez a nemzetközi piacokon is.
Az egyszeri tételektől megtisztított részvényarányos nyereség (EPS) 2,12 dollár. Ez meghaladja a 2,03 dolláros elemzői várakozást. Bár elmarad az egy évvel korábbi 2,28 dollártól, mégis pozitív piaci reakciókat váltott ki.
„Üzleti tevékenységünk a második negyedévben is rugalmas maradt, miközben egy összetett geopolitikai és makrogazdasági környezetben is helytálltunk” – nyilatkozták a PepsiCo vezetői.
Az egészséges italok iránti kereslethez igazítják a termékfejlesztést
A PepsiCo, akárcsak riválisa, a Coca-Cola, a fogyasztók egészségesebb italok és snackek iránti keresletének változására reagálva több lehetőséget is kínál. Például a nemrégiben felvásárolt prebiotikus üdítőital-márkáját, a Poppit.
Donald Trump pedig szerdán bejelentette, hogy a Coca-Colával egyeztetett, hogy nádcukrot használjon az üdítőitalainak a gyártásában.
Ha a fogyasztó azt mondja nekünk, hogy nádcukrot tartalmazó termékeket szeretne, és a természetes összetevőket tartalmazó termékeket részesíti előnyben, akkor olyan termékeket fogunk adni a fogyasztónak, amelyek természetes összetevőket és nádcukrot tartalmaznak” – mondta Ramon Laguarta vezérigazgató.
A cég azt is közölte, hogy az év végéig átnevezi a Lay’s és a Tostitos termékeit mesterséges színezékek és aromák nélkül. Továbbá az óvodás korosztálytól egészen 12. osztályig terjedő élelmiszer-portfóliójában is leállítják a mesterséges színezékek használatát.
A részvényárfolyam is azonnal reagált a hírre
A befektetők kedvezően fogadták a friss számokat. A PepsiCo részvénye több mint 3 százalékos pluszban állt a nyitás előtti elektronikus kereskedésben csütörtök délután.
Címlapkép forrása: Unsplash
Iratkozz fel a hírlevelünkre!
Kapd meg a legújabb tőzsdei híreket, egyenesen az e-mail fiókodba.