2025 július 17

Jobban teljesített a PepsiCo, mint várták – Stabil profit, pozitív kilátások

A PepsiCo a várakozásokat meghaladó bevétellel és nyereséggel zárta második üzleti negyedévét, így továbbra is stabilan tartja magát a globális üdítőpiacon. A vállalat részvényei azonnal látványos emelkedést mutattak.

                             Túlszárnyalta az elemzői várakozásokat a PepsiCo. Forrás: Unsplash

Erősebben teljesített a vártnál a Pepsi és nemcsak a bevétel nőtt, hanem a nyereség is

A vártnál jobb negyedéves eredményeket közölt PepsiCo a második üzleti negyedévéről, amelyeket az üdítőitalokra és snackekre irányuló folyamatos kereslet hajtott az Egyesült Államokban és más nagyobb piacokon, beleértve Európát is– számolt be a Reuters az üdítőital vállalat teljesítményéről.

A világ egyik legnagyobb üdítő- és snackgyártó vállalata 22,726 milliárd dolláros bevételt ért el, ami 1 százalékos éves növekedés, és meghaladja az elemzők által várt 22,27 milliárdot.

A Gatorade tulajdonosa optimistább hangvételű nyilatkozatot tett ebben a negyedévben.  Korábban arra figyelmeztetett, hogy a fokozott makrogazdasági és fogyasztói bizonytalanságok idén visszavethetik az üzleti tevékenységüket az amerikai és néhány nemzetközi piacon.

Szilárd növekedés az organikus bevételeknél és meglepetés a nyereségnél

A vállalat közlése szerint az organikus bevételnövekedés 2,1 százalék volt. Az árfolyam-ingadozásoktól és akvizíciós hatásoktól megtisztított adat szintén stabil teljesítményt jelez a nemzetközi piacokon is.

Az egyszeri tételektől megtisztított részvényarányos nyereség (EPS) 2,12 dollár.  Ez meghaladja a 2,03 dolláros elemzői várakozást. Bár elmarad az egy évvel korábbi 2,28 dollártól, mégis pozitív piaci reakciókat váltott ki.

Üzleti tevékenységünk a második negyedévben is rugalmas maradt, miközben egy összetett geopolitikai és makrogazdasági környezetben is helytálltunk” – nyilatkozták a PepsiCo vezetői.

Az egészséges italok iránti kereslethez igazítják a termékfejlesztést

A PepsiCo, akárcsak riválisa, a Coca-Cola, a fogyasztók egészségesebb italok és snackek iránti keresletének változására reagálva több lehetőséget is kínál. Például a nemrégiben felvásárolt prebiotikus üdítőital-márkáját, a Poppit.

Donald Trump pedig szerdán bejelentette, hogy a Coca-Colával egyeztetett, hogy nádcukrot használjon az üdítőitalainak a gyártásában.

Ha a fogyasztó azt mondja nekünk, hogy nádcukrot tartalmazó termékeket szeretne, és a természetes összetevőket tartalmazó termékeket részesíti előnyben, akkor olyan termékeket fogunk adni a fogyasztónak, amelyek természetes összetevőket és nádcukrot tartalmaznak” – mondta Ramon Laguarta vezérigazgató.

A cég azt is közölte, hogy az év végéig átnevezi a Lay’s és a Tostitos termékeit mesterséges színezékek és aromák nélkül. Továbbá az óvodás korosztálytól egészen 12. osztályig terjedő élelmiszer-portfóliójában is leállítják a mesterséges színezékek használatát.

A részvényárfolyam is azonnal reagált a hírre

A befektetők kedvezően fogadták a friss számokat. A PepsiCo részvénye több mint 3 százalékos pluszban állt a nyitás előtti elektronikus kereskedésben csütörtök délután.

Címlapkép forrása: Unsplash

Iratkozz fel a hírlevelünkre!

Kapd meg a legújabb tőzsdei híreket, egyenesen az e-mail fiókodba.