A Zwack Unicum Nyrt. Igazgatósága jóváhagyta a menedzsment beszámolóját a Társaság 2022-2023-as üzleti évének I. negyedéves tevékenységéről.
Az adatok nem auditáltak.
A Társaság bruttó árbevétele 9.900 millió Ft volt, mely 56,0%-kal (3.555 millió Ft-tal) haladja meg az előző üzleti év hasonló időszakának árbevételét. A nettó értékesítés (jövedéki- és népegészségügyi termékadó nélküli árbevétel) 5.596 millió Ft, amely 56,1%-kal (2.010 millió Ft-tal) magasabb a bázis időszakinál.
A belföldi értékesítés nettó árbevétele 1.882 millió Ft-tal (59,8%) magasabb, mint az előző üzleti év első negyedévében. A saját termelésű termékek nettó árbevétele a hazai piacon 1.393 millió Ft-tal (55,4%-kal) nőtt (2.512 millió Ft-ról 3.905 millió Ft-ra). Ezen belül a prémium termékek árbevétele 48,3%-kal, míg a minőségi termékeké 79,6%-kal emelkedett, melyhez kivétel nélkül valamennyi márka hozzájárult. A prémium szegmensen belül a Kalumba fejlődött átlagot jelentősen meghaladó mértékben, mely elsősorban a két új ízvariáns (a mangó és a vérnarancs) sikeres piaci bevezetésének köszönhető. A minőségi termékeken belül a Hubertus átlagos mértékben nőtt, míg a Kalinka közel duplázta a forgalmát.
A forgalmazott termékek nettó árbevétele 77,0%-kal magasabb a bázisnál, melyen belül a Diageo portfolió árbevétele 78,7%-kal, míg az egyéb forgalmazott termékek árbevétele 67,3%-kal emelkedett. Ez utóbbi kategóriában, bár a növekmény nagyobb részét az ásványvíz adja, a borok és a pezsgők forgalma is jelentősen emelkedett.
A teljes beszámoló elérhető az alábbi hivatkozásra kattintva: