A vártnál sokkal alacsonyabb lett az infláció az eurózónában!
Újabb búcsú a VW háza táján
Eltérő nézetei miatt távozik a vezérigazgató
A Skoda Auto, a Volkswagen leányvállalata szerdán jelentette be, hogy saját kérésére távozik a konszerntől Winfried Vahland, akit a dízelbotrányt követő vezetőcserék keretében a Skoda Auto vezérigazgatói posztjáról helyeztek át a Volkswagen-csoport észak-amerikai részlegének élére.
A Skoda Auto hangsúlyozta, hogy a vezérigazgató döntése nem függ össze a dízelbotránnyal. Az indoklás szerint Winfried Vahland az „új regionális szervezet felállításáról vallott eltérő nézetei” miatt úgy döntött, hogy nem veszi át új megbízatását.
[extracode type=”ad” id=”in_post”]
A Volkswagen konszern szeptember 24-én jelentette be, hogy a Skoda Auto vezérigazgatóját nevezi ki az Egyesült Államokat, Kanadát és Mexikót is magába foglaló, újonnan létesítendő észak-amerikai részleg élére.
A Volkswagen felügyelőbizottságának akkori elnöke, Ferdinand Piëch és Martin Winterkorn vezérigazgató között az idén tavasszal kirobbant hatalmi harc idején a Skoda Auto vezérigazgatójának neve merült fel egyik lehetséges jelöltként a Volkswagen konszern vezérigazgatói posztjára. Winterkorn dízelbotrány miatti lemondása után azonban a konszern vezetését a Porsche vezérigazgatója, Matthias Müller vette át.
30 személyt is érinthet a felfüggesztés
A Der Spiegel című német hírmagazin az internetes oldalán szerdán közzétett cikkében azt írta, hogy jóval több felsővezető tudott a károsanyag-kibocsátási értékeket manipuláló szoftverről, mint amit korábban a vállalatvezetés „kis csoportot” emlegető megnyilvánulásai sugalltak.
A Volkswagen belső és a Jones Day amerikai ügyvédi iroda párhuzamosan végzett, a személyes felelősség megállapítására irányuló vizsgálatának előzetes eredményei arra utalnak, hogy „az emissziós csalás egyáltalán nem egy kis csoport műve volt, miként
azt a vállalat állította”. „A Volkswagen több tucat menedzsere érintett volt, az ügyet jól ismerők 30 személyről beszélnek, akiket fel kell függeszteni a munkavégzés alól” – írta a Der Spiegel.
„Ez a szám teljességgel megalapozatlan” – jelentette ki a Volkswagen wolfsburgi központjának egyik szóvivője a Spiegel értesüléseire reagálva.
Nincsenek konkrét nevek
A 78 éves történetének legnagyobb botrányába keveredő német vállalat azt ígérte, hogy az ügy minden részletére fényt derít. A botrány kipattanását követő napokban több vezető, köztük a Volkswagen felügyelőbizottságának tagjai „személyek kis csoportjára” hárítottak minden felelősséget, köztük – német sajtóértesülések szerint – az Audi és a Porsche kutatásért és fejlesztésért felelős igazgatóira.
A Volkswagen-csoport hivatalosan és nyilvánosan mindeddig egyetlen felelőst sem nevezett meg a csalásért felelős személyként.
Az Egyesült Államok Környezetvédelmi Ügynöksége szeptember 18-án vádolta meg a legnagyobb európai autógyártó vállalatot azzal, hogy olyan szoftvert telepített 482 ezer dízelüzemű járműbe, amelynek segítségével kijátszhatóak a károsanyag-kibocsátásra vonatkozó amerikai előírások. A VW elismerte a csalást, amely világszerte mintegy 11 millió, EA 189 típusú dízelmotorral üzemelő járműre terjedhet ki.