
Budapest új trükkje – Tolópályán érkezik az új vasúti híd a Szerémi út felett
Forgalomleállás nélkül épül a Szerémi út új vasúti hídja. A gigantikus acélszerkezetet a helyszínen szerelik és tolópályán csúsztatják be, így az autósoknak és villamosoknak sem kell megállniuk. A projekt része a Déli Körvasút bővítésének, amely Budapest közlekedési jövőjét alapozza meg.
Látványos és mérnöki szempontból is különleges szakaszához érkezett a Déli Körvasút fejlesztése. Hamarosan a helyére kerül a Szerémi út és az 1-es villamosvonal felett átívelő új vasúti híd. Nem daruval emelik be, hanem a helyszínen szerelik össze és egészben tolják a helyére a vasúti hidat. A munkát úgy végzik el, hogy a közúti és villamosforgalom szinte zavartalanul folytatódhat – jelentette be közleményében az Építési és Közlekedési Minisztérium.
A híd egyenként 10–17 tonnás elemekből épül, amelyeket helyben szerelnek össze. A precíz beállítás, hegesztés és korrózióvédelem után egy különleges technológia segítségével egészben tolják a közel 250 tonnás szerkezetet a végleges helyére.
„A tolás közben sem áll le a forgalom, mindössze egy ponton építenek ideiglenes alátámasztást” – közölték a kivitelezők.
A hidat áprilisban szerelik össze
A híd beemelése – vagyis betolása – április közepére várható, és nem csak mérnöki bravúr, hanem logisztikai kulcslépés is a Déli Körvasút fejlesztésében.
A projekt célja, hogy Ferencváros és Kelenföld vasútállomások között bővüljön és korszerűsödjön a vasúti kapcsolat. A fejlesztés részeként:
- két új vasúti megálló épül (Közvágóhíd és Nádorkert térségében),
- három-négy vágányra bővül a vonalszakasz (a jelenlegi kettő helyett),
- és nő a nemzetközi vasúti kapacitás is, mivel ezen az útvonalon halad keresztül három uniós vasúti korridor.
A Déli Körvasút fejlesztése Budapest egyik legfontosabb vasúti infrastruktúra-projektje. A híd fejlesztésével hosszú távon csökkenthető az autós forgalom is. És környezetkímélő alternatívát ad a közlekedésben, és összeköti a főváros déli részét az országos és nemzetközi hálózatokkal.
Címlapkép forrása: Építési és Közlekedési Minisztérium március