2023 január 29

Nem csak az Adidasé a három csík

Az ügy előzménye, hogy védjegybejelentési kérelmében az Adidas úgy írta le a védjegyet, mint három párhuzamos, egymástól egyenlő távolságra lévő, egyenlő szélességű sávból álló jelzést, amely sávok bármilyen irányban felvihetők a termékre. 2016-ban az EUIPO, a Shoe Branding Europe BVBA nevű belga cég által benyújtott törlési kérelmet követően törölte a védjegyet, mivel az nem rendelkezett elegendő megkülönböztető képességgel.

Az Európai Unió luxembourgi székhelyű bírósága szerdai ítéletében helybenhagyta az EUIPO törlési határozatát, és elutasította az Adidas keresetét a határozat ellen. Ítéletében a bíróság kiemelte, a szóban forgó védjegy nem úgynevezett mintavédjegy, amely szabályosan ismétlődő elemek sorozatából áll, hanem egy közönséges ábrás védjegy. Színsémája – fehér alapon fekete sávok – eltér annak lajstromozott alakjától, így az nem vehető figyelembe. Megállapította, az EUIPO nem vétett értékelési hibát a védjegy uniós területi használatát, és a használat révén megszerzett megkülönböztető képességet illetően.

Az Adidas által szolgáltatott bizonyítékok közül ugyanis csak azok bírtak jelentőséggel, amelyek mindössze öt tagállamra vonatkoztak, és nem az unió egészére – tették hozzá.