2025 november 18
Hová utaztak a magyarok télen? – Mutatjuk a legnépszerűbb úti célokat!

Hová utaztak a magyarok télen? – Mutatjuk a legnépszerűbb úti célokat!

A magyar utazók idén télen is a rövid, egy-két éjszakás kiruccanásokat részesítették előnyben. A legnépszerűbb úti célok között a főváros mellett Eger, Szeged és Pécs szerepelt. A Szallas.hu adatai szerint a SZÉP-kártyás fizetések továbbra is jelentős szerepet játszottak a belföldi turizmusban, miközben a Balaton térsége is egyre népszerűbb lett.

Rövid téli kiruccanások jellemezték az idényt

A főváros mellett Eger, Szeged és Pécs vonzotta a legtöbb vendéget a téli szezonban, a magyar utazók többsége 1-2 éjszakás foglalásokat választott – A belföldi utazások finanszírozásában jelentős szerepet játszott a SZÉP-kártya, amely 2023 decemberében az online fizetések harmadát, míg januárban és februárban 26 százalékát tette ki – derül ki a népszerű szállás portál elemzéséből.

A legnépszerűbb régiók és települések

A Szallas.hu adatai szerint a legtöbb foglalás az észak-alföldi és a budapest-közép-dunavidéki régióba szólt, tízből négy belföldi utazó ezeket választotta. Az északi régióban Eger mellett Debrecen, Hajdúszoboszló és Nyíregyháza, míg Budapest térségében Visegrád és Esztergom volt a legkeresettebb. A Balaton térsége szintén kiemelkedett, ahol Hévíz, Siófok és Zalakaros bizonyult a legnépszerűbbnek.

Szállásfoglalási trendek és árkategóriák

A foglalások 75 százaléka 100 ezer forint alatti összegben realizálódott, 17 százalékuk pedig 100-200 ezer forint közötti tartományban mozgott. A 300 ezer forint feletti foglalások aránya mindössze 7 százalékot tett ki. A szállástípusok közül továbbra is a hotelek vezettek, a foglalások 41 százalékával. Az apartmanokat a vendégek 25 százaléka választotta, míg a vendégházak és panziók 16, illetve 13 százalékos részesedést értek el.

Kisebb társaságok domináltak

A foglalások többsége kis létszámú utazás volt: 60 százalékuk két főre szólt, míg 14 százalék egy főre. A háromfős foglalások aránya 10 százalék volt, míg legalább négy fő részvételével 16 százalék történt.

A Szallas.hu piaci szerepe és fejlődése

A Szallas.hu domainen keresztül 2024-ben összesen több mint 4,3 millió sikeres szállásfoglalás történt, összesen 41,1 milliárd forint értékben. A Szallas Group 2022 óta a lengyel Wirtualna Polska tulajdonában áll, és 2025-re már több mint 500 dolgozót foglalkoztat. A cég 2024. július 1-jétől jogi személyként is működik Szallas Group Zrt. néven.

A jelen cikkben leírt információk, elemzések a szerző magánvéleményét tükrözik. A jelen cikkben leírtak nem valósítanak meg a 2007. évi CXXXVIII. törvény (a továbbiakban: Bszt.) 4. § (2). bek 8. pontja szerinti befektetési elemzést és a 9. pont szerinti befektetési tanácsadást. Bármely befektetési döntés meghozatala során az adott befektetés megfelelőségét csak az adott befektető személyére szabott vizsgálattal lehet megállapítani, melyre a jelen cikk nem vállalkozik és nem is alkalmas. Az egyes befektetési döntések előtt éppen ezért tájékozódjon részletesen és több forrásból, szükség esetén konzultáljon személyes befektetési tanácsadóval!

Címlapkép forrása: Shutterstock

Oszlányi Gyöngyvér

Oszlányi Gyöngyvér



Oszlányi Gyöngyvér a Tőzsdefórum vezető szerkesztő-újságírója, ahol gazdasági témájú cikkeket ír, hírszerkesztéssel és címlapszerkesztéssel is foglalkozik. Korábban a Médiaworksnél dolgozott újságíróként, és megfordult a Világgazdaság, Magyar Nemzet, Bors, Ripost vagy Metropol oldalain. Tapasztalata kiterjed a gazdasági, kulturális, valamint közösségi hírek szerkesztésére, és szoros kapcsolatban áll a napi gazdasági eseményekkel.Fotósként rendszeresen jelentek meg a sajtóban képei. Rendszeresen vett részt sajtóeseményeken, ahol interjúkat, tudósításokat és beszámolókat készített, sőt videós anyagokat is forgatott, amelyek több milliós nézettséget értek el. Pályafutását művészeti menedzseri és újságírói diplomával kezdte, majd a József Attila Tudományegyetemen szerzett kommunikáció szakos diplomát. Két évig műsorvezetőként dolgozott filmes témájú podcasteken. Újságírói munkája előtt marketingmenedzserként dolgozott nemzetközi reklámügynökségeknél, ahol sikeres reklámkampányokat szervezett és PR területen szerzett tapasztalatokat. Ezen kívül dizájnerként és kulturális menedzserként is több projektben vett rész sikeresen. Gyöngyvér fiatal korában táncművészként dolgozott nemzetközi filmekben szerepelt és modern darabokban működött közre.

Iratkozz fel a hírlevelünkre!

Kapd meg a legújabb tőzsdei híreket, egyenesen az e-mail fiókodba.