2024 április 18

Fizethet a még meg sem nyitott reptér

A tárgyalás szerdán kezdődik, az ítélet várható időpontjáról nincsenek információk.

Az Air Berlin a Lufthansa után Németország legnagyobb légitársasága, az új légikikötőre az Etihad Airways-zel közösen üzemeltetett hosszú távú járatainak fejlesztése miatt lenne szükségük.

A cég közölte, nem kívánnak pontos összeget mondani, mivel ez attól is függ, hogy mikor nyílik meg a repülőtér. Wolfgang Prock-Schauer vezérigazgató hétfőn azt mondta, a légitársaság nyitott lenne egy peren kívüli egyezségre is.

Berlin legújabb repülőterét 2006-ban kezdték el építeni mintegy húsz évnyi tervezés után, eredetileg 2011-ben szerették volna megnyitni, majd az átadás időpontja 2012 júniusára csúszott. Három héttel az átadás előtt jelentették be, hogy tovább csúszik a megnyitás, jelenlegi tervek szerint 2015-ben adhatják át Brandenburgot. A beruházást irányító állami társaság múlt héten jelentette be, hogy idén júliusban elindulhat a próbaüzem: naponta néhány járatot indítanak és fogadnak majd a berlin-brandenburgi Willy Brandt nemzetközi repülőtéren.