2024 július 27

Elkaszálhatják a Ducati eladását

„Mindenki, aki képes értelmezni a Volkswagen féléves eredménybeszámolóját, pontosan tisztában van vele, hogy egyáltalán nincs szükségünk készpénzre, teljesen felesleges lenne elkótyavetyélnünk leányvállalatinkat” – jelentette ki a Volkswagen konszern üzemi tanácsának szóvivője szombaton.

A konszern felügyelőbizottságában a munkavállalók képviselői ezért nem járulnak hozzá a Ducati motorkerékpárgyár, a Renk sebességváltógyár, valamint a MAN Diesel & Turbo motorgyár eladásához. A 20 tagú testület 50 százalékát a munkavállalók képviselői adják.

Értesülések szerint a Ducati és a Renk eladása ellen van a főrészvényes Porsche és Piech családokat képviselő négy felügyelőbizottsági tag is. A Volkswagen főrészvényese, a Porsche SE szóvivője elzárkózott a szavazati arány kommentálásától.

[extracode type=”ad” id=”in_post”]

A Volkswagen AG vezérigazgatója Matthias Müller tavaly jelentette be, hogy a konszern szerkezeti átalakítása keretében felülvizsgálják a leányvállalati struktúrát is. A Ducati motorkerékpárgyár iránt azóta már számos cég fejezte ki érdeklődését, közöttük az olasz Benetton család befektető társasága is.

A Ducati 2012-ben került 860 millió euróért a Volkswagen leányvállalata, az Audi birtokába. A Ducati tavaly mintegy 100 millió euró adó-, kamatfizetés és amortizáció előtti (EBITDA) eredményt ért el, ami a Ferrarihoz hasonlóan 15-ös szorzót alkalmazva 1,5 milliárd euróra teszi piaci értékét. Az Audi 2016-os mérlegében a Ducati tavaly 593 millió eurós bevétellel és 51 millió eurós egyszeri tételekkel kiigazított működési eredménnyel szerepelt.