2024 március 29

Nőtt a Louis Vuitton nyeresége

LVMH Moet Hennessy Louis Vuitton SA, a világ legnagyobb luxuscikk-gyártója 17 százalékkal, 14,08 milliárd euróra növelte tavalyi nyereségét, a bevétele pedig 23 százalékkal, 79,18 milliárd euróra emelkedett.

A folytatódó tevékenységből származó nyereség 23 százalékkal, 21,06 milliárd euróra nőtt – áll a cég közleményében. Jelentős keresletnövekedés volt megfigyelhető Európában, az Egyesült Államokban és Japánban, részben a nemzetközi turizmus élénkülésének köszönhetően. Ázsiában a vállalat eladásai stagnáltak, ami elsősorban azzal függ össze, hogy koronavírus-járvány miatt zárlat volt Kínában a tavalyi év egy nagy részében.

A bevételek árfolyamingadozásoktól és vállalati akvizíciós hatásoktól megtisztított, úgynevezett organikus növekedése 17 százalék volt tavaly, a bővülés minden üzleti szegmensben meghaladta a 10 százalékot. Az LVMH divat- és bőráruk szegmensében a bevétel 25 százalékkal, 38,65 milliárd euróra bővült, az organikus növekedés 20 százalék volt. Az online kiskereskedelmi üzletek (Sephora, DFS és a Le Bon Marche) 26 százalékkal, 14,85 milliárd euróra növelték a bevételt, organikusan pedig 17 százalékkal. Az órák és ékszerek értékesítése 18 százalékkal, 10,58 milliárd euróra nőtt, organikusan 12 százalék volt az emelkedés.

A parfümökből és kozmetikumokból származó bevétel 17 százalékkal, 7,7 milliárd euróra nőtt, organikusan 10 százalékkal bővült. Az alkoholos italok értékesítése 19 százalékkal, 7,1 milliárd euróra ugrott, organikusan 11 százalékkal nőtt. Az LVMH bejelentette azt is, hogy a részvényenkénti éves osztalékot 20 százalékkal, 12 euróra emelte – közölte a távirati iroda.