2024 április 25

Újra kacsintgatnak a vevők az Aston Martin spotautóira

.Csaknem a felére csökkent az Aston Martin Lagonda brit sportautó-gyártó tavalyi adózás utáni vesztesége az egy évvel korábbihoz képest, amit részben az árak emelésével sikerült elérnie.

A cég adózás előtti korrigált vesztesége 171,8 millió font volt, szemben a 2022. évi 451 millió font mínusszal. Elemzők nagyobb, 209 millió font veszteséggel számoltak a múlt évről. A részvényarányos veszteség 114,1 pennyről 21,4 pennyre mérséklődött. Az adózás utáni veszteség a 2022. évi 527,7 millió fontról 226,8 millió fontra zsurorodott. A tavalyi bevétel 1,63 milliárd font volt, 18 százalékkal magasabb, mint az előző évi 1,38 milliárd font. A cég honlapján az szerepel, hogy tavaly 6620 autót értékesítettek. 3 százalékkal többet, mint egy évvel korábban. Az ebből származó bevétel 19 százalékkal, 1,53 milliárd fontra emelkedett – ismertette a távirati iroda.

A londoni tőzsdén jegyzett cég szerdán bejelentette azt is, hogy egy évvel, 2026-ra halasztja el első, kizárólag akkumulátorról üzemelő elektromos autójának (BEV) a bevezetését. Az Aston Martin tavaly júniusban partnerségi megállapodást kötött az amerikai Lucid elektromos autógyártó csoporttal. Ennek részeként 232 millió dollár értékű saját részvényért és készpénzért cserébe az Aston Martin hozzáférhet a luxus elektromos járművek gyártásához szükséges technológiákhoz. Az 1913-ban alapított Aston Martin 1994 és 2007 között a Ford Motor Co. tulajdonában volt, jelenleg pedig egy befektetői konzorciumé.